<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان عملکرد تحصیلی درتاج</span>

عملکرد تحصیلی: شامل پیشرفت تحصیلی، توانایی در برنامه ریزی، خودکارآمدپنداري، انگیزش، کاهش اضطراب، استفاده از اهداف سودمند و انجام فعالیت های مربوط به مطالعه می باشد (درتاج،1383). پیش بینی عملکرد تحصیلی و کشف عواملی که به عملکرد تحصیلی و پایداری آن در دانش آموزان مربوط است، موضوعاتی هستند که بیشترین اهمیت را در آموزش و پرورش دارند. عملکرد تحصیلی پیش بینی کننده عملکرد فرد در دیگر سطوح آموزشی و یا پی آمدهای شغلی نظیر عملکرد در دوره‌های مختلف کاری است ( کانسل، کرید و توماس، 2005). عوامل تاثیرگذار در عملکرد تحصیلی عبارت است از: انگیزه تحصیلی، تاثیرات هیجانی، مهارت های مطالعه، برنامه ریزی، کنترل پیامد تحصیلی و خودکارآمدپنداری یکی از عوامل تاثیر گذار بر عملکرد تحصیلی، انگیزه می باشد. استعدادهای دانش‌آموزان زمانی شکوفا خواهد شد که به تفاوت‌های فردی آنان و محتوای آموزش توجه کافی معطوف گردد داشتن انگیزه تحصیلی باعث آغاز و ادامه فعالیت می‌شود و یادگیری را بهبود می‌بخشد و سنگ زیربنای موفقیت تحصیلی تلقی می‌شود داشتن انگیزه باعث می‌شود که دانش‌آموز مطالب را آسانتر و بهتر یاد بگیرد و تلاش او بازدهی بیشتری داشته باشد (شفیع آبادی، 1386).

مشخصات

پرسشنامه عملکرد تحصیلی: پرسشنامه توسط درتاج(1383) طراحی و اعتباریابی  شده است. این آزمون دارای 48 سوال می باشد برخی از سوالات فقط یک عامل را می سنجند و برخی دیگر بیشتر از یک عامل را اندازه می گیرند. این پرسشنامه ابعاد خودکارآمدی پنداری، تاثیرات هیجانی، برنامه ریزی، فقدان کنترل پیامد، انگیزش را مورد سنجش قرار می دهد. پرسشنامه در پژوهش کیوانی(1392) اعتباریابی شده اشت.

تعداد صفحات:  14صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 48گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0