<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان خودپنداره ساراسوت</span>

خودپنداره: خودپنداره، عاملی بالقوه در فرد است که در برگیرنده­ ی دسته­ای از احساسات، اندیشه­ ها و باورهایی است که در مورد آن آگاهی داریم. خودپنداره شامل تلقی و تصوری است که فرد، نسبت به خود و اطرافیانش دارد (وان­گارپ، 2001). باورهایی که فرد درباره خودش فراهم می­ آورد، اصطلاحا خودپنداره نامیده می­شود (بدار، دزیل و لامارش، 2006؛ ترجمه ­ی حمزه گنجی، 1392).خودپنداره یکی از مهم­ترین عوامل برای سلامت فردی می­ باشد و به در واقع بسیاری از مشکلات رفتاری با این متغیر مرتبط می­باشد (آگوستو و همکاران، 2009). بدون شک، اساسی ­ترین کلید شخصیت و رفتار انسان تصویری است که فرد در ذهن خود از خویشتن دارد. در واقع می­توان گفت تصویری که انسان از خود دارد، استعدادهای او را در زمینه­ های گوناگون رقم می­زند. لذا هرچه نگرش بهتری از خود داشته باشد، مؤثرتر و خلاق­ تر خواهد بود. واکنش­های دیگران، مشاهده ­ی رفتارهای خود، مقایسه­ ی خود با اشخاصی که به ما شباهت دارند و در محیط ما زندگی می ­کنند، از جمله منابع تشکیل­ دهنده­ ی خودپنداره به شمار می­روند(جینگ، 2007).

مشخصات

پرسشنامه خودپنداره: پرسشنامه در سال (1981) توسط راج کمار ساراسوت ساخته شد. پرسشنامه­ شامل 48 سؤال پنج گزینه­ ای است و دارای 6 بعد جداگانه که هر بعد 8 سؤال را در برمی­گیرد.ابعاد شامل: خودپنداره­ی جسمانی، اجتماعی، عقلانی، اخلاقی، آموزشی و خلق و خو.

تعداد صفحات:  13صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 48گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0