<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان فرسودگی شغلی مزلاج</span>

فرسودگی شغلی: فرسودگی شغلی نشانگاني است كه بر اثر تعامل عوامل مختلف فردي، بين فردي و سازماني به وجود مي آيد (دسيلوا و همکاران، 2009). فرسودگی شغلی در اوایل دهه 1970برای اولین بار توسط فرودن برگر معرفی شد و رشد آن مرهون زحمات فرودن برگر در نیویورک و مزلاج در کالیفرنیا است. به طور کلی فرسودگی شغلی را می‌توان نوعی اختلال نامید که به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت فرد در معرض استرس های ناشی از کار در او ایجاد می گردد و نشانه‌های آن در ابعاد جسمی، هیجانی و ذهنی بروز می کند. تعریفی دیگر از فرسودگی شغلی پیشنهاد می کنند که پر کاربردترین و معمول ترین مفهوم را از فرسودگی شغلی بیان می کند: فرسودگی شغلی سندرمی است که با خستگی هیجانی، مسخ شخصیت وکاهش رضایت شغل همراه است و می تواند در بین افرادی ظاهر شود که به نوعی شغل یا مسئولیتهای مرتبط با دیگران را بر عهده دارند، این مهم می تواند کارایی و اثربخشی سازمانی و در نهایت بهره وری را تحت تاثیر منفی قرار دهد(مزلاچ و همکاران، 2010).

مشخصات

پرسشنامه فرسودگی شغلی: پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاج(1981) طراحی و اعتباریابی شده است.این پرسشنامه دارای 22 سوال می باشد که به سنجش فرسودگی هیجانی، پدیده های شخصیت زدایی و فقدان تحقق شخصی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط کوچی(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 22گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0