<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  ابعاد سخت افزاري و نرم افزاري مديريت كيفيت</span>
تاریخ انتشار:
11 دسامبر 2021
دسته بندی:

مديريت كيفيت: امروزه اغلب سازمان ها دريافته اند كه براي بقاي خود بايد كيفيت را براي حضور شايسته در عرصه ي جهاني ارتقا دهند. كليد حل اين مشكل كه همه ي سازمان ها با آن دست به گريبانند، در مقوله ي مديريت كيفيت جامع خلاصه شده است. در دنيايي كه مهم ترين سلاح رقابت و مهم ترين ابزار براي حفظ بقا خدمات است، مديريت كيفيت جامع در حقيقت راه و روش مديريت آينده است. هدف مديريت كيفيت جامع در نهايت گامي جلوتر از تأمين نيازهاي مشتريان است و آن پيشي گرفتن از آنها و همين طور از استانداردهاي متعارف بر پايه ي بهبود مستمر و وقفه ناپذير است. مديريت كيفيت جامع نه درمان جادويي و نه بلافاصله قابل اعمال است، بلكه خيلي فراتر از اينهاست .مديريت كيفيت جامع شيوه ي كاملاً جديدي است كه ساختارها و روش هاي قديمي مديريت را هدف قرار مي دهد و به بازسازي آنها مي پردازد و از طريق تعهد درازمدت، وحدت هدف و آموزش، مي تواند به اهداف خود نايل شود؛ اهدافي كه رسيدن به برخي از آنها به سال ها صبر و تلاش احتياج دارد(فراهاني و همكاران، 1393، 2).

مطالعات چندی مدیریت کیفیت جامع را به دو گروه از مجموعه ی اقدامات مدیریت کیفیت جامع تقسیم نموده اند. ابعاد سخت افزاري مدیریت کیفیت جامع و ابعاد نرم افزاري مدیریت کیفیت جامع.مارتينز و همكاران استدلال مي كنند كه تشريح احتمالي تاثير متضاد مديريت كيفيت بر نوآوري به خاطر راه هاي مختلف اجراي مديريت كيفيت در يك شركت از طريق تمركز بيشتر بر ابعاد سخت افزاري يا تمركز بيشتر بر ابعاد نرم افزاري مديريت كيفيت مي باشد. ديدگاه چندبُعدي مديريت كيفيت در ادبيات اخير به عنوان يك رويكرد اميدواركننده و نويدبخش براي مباحث با توجه به ارتباط بين مديريت كيفيت و نوآوري ظهور پيداكرده است. پراجوگو و سوهال مديريت كيفيت را به دو بُعد تقسيم كرده اند: مكانيكي(تمركز مشتري و مديريت فرايند) و ارگانيك( رهبري و مديريت منابع انساني). نتايج آنها بر مبناي يك نمونه ي تحقيقاتي نشان مي دهد كه ابعاد سخت افزاري مديريت كيفيت بيشتر مربوط به عملكرد كيفيت مكانيكي مي باشد، در حاليكه ابعاد نرم افزاري مديريت كيفيت بيشتر و به طور مثبتي به عملكرد نوآوري مربوط مي شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 23صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0