<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری انتخاب سبدکالای تندمصرف برای شرکتهای پخش</span>
تاریخ انتشار:
27 آوریل 2022
دسته بندی:

سطوح کانال‌های توزيع: توليدكننده و مشتري نهايي بخشي از كانال توزيع را تشكيل می‌دهند. براي نشان دادن طول يك كانال از چندين واسطه استفاده می‌شود.  كانال “سطح صفر” كه كانال بازاريابي مستقيم نيز ناميده می‌شود از يك توليدكننده و مصرف‌کننده نهايي تشكيل می‌شود. كانال “سطح يك” شامل يك واسطه مانند خرده‌فروش است. كانال “سطح دو” داراي دو واسطه و كانال “سطح سه” داراي سه واسطه است. از ديدگاه توليدكنندگان هرچه تعداد واسطه¬ها بيشتر شود، كسب اطلاعات در مورد مصرف‌کننده نهايي و اعمال كنترل بر آن‌ها نيز دشوارتر خواهد شد .به‌طورکلی پخش در بازار به دو شکل اساسی وجود دارد: شبکه پخش دست‌به‌دست یا عمده‌فروشی و شبکه توزیع و پخش مویرگی . برای مشخص شدن مفهوم این دو شکل، در نظر بگیرید که خرید آبمیوه رانی توسط یک فروشگاه مواد غذایی از عمده‌فروش جزئی نزدیک به فروشگاه به‌صورت یک یا دو بسته است.

عمده‌فروش جزئی از عمده‌فروش بزرگ‌تری به‌صورت چند باکس چند باکس خرید می‌کند و همین‌طور سلسله مراتبی ادامه دارد تا به عمده‌فروش اصلی برسد که در بالاترین مرحله قرار دارد. این فرآیند پخش سنتی یا عمده‌فروشی است که توسط مغازه‌دار و عمده‌فروش انجام می‌شود. مشخص است هر کالایی نمی‌تواند در همه شاخه‌ها توزیع شود و البته اگر کالایی جایگاه خود را در شبکه پیدا کند، به‌راحتی کنار زده نمی‌شود و حضور بسیار قدرتمندی دارد. در بازار ایران به دلیل باقی ماندن ساختار سنتی آن، این نوع پخش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. برای مثال پخش مویرگی، می‌توان توزیع بستنی یا شیر را نام برد که توسط وسایل نقلیه خود شرکت‌ها مغازه به مغازه پخش می‌شود. این پخش در ایران به‌جز برای مواد غذایی فاسدشدنی، جایگاه خاصی ندارد. درواقع شرکت قدرتمند و منظمی در این قسمت حضور ندارد.ه توزیع و مسیر کالای فروخته‌شده آسان است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:19صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0