<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  آموزش کنترل پرخاشگری والدین</span>
تاریخ انتشار:
9 آگوست 2021
دسته بندی:

توضیح برنامه آموزش والدین: آموزش والدین براساس تئوری یادگیری اجتماعی و روش های شرطی سازی شامل کاربد نتیجه به دنبال یک رفتار است که احتما آنکه رفتار تکرار شود را کاهش یا افزایش می دهد. آموزش بر این نظر کلی استوار است که رفتار منفی به طور غیر  عمد ایجاد می شود و از طریق تعاملات غیر انطباقی والدین در خانه استمرار می یابد. درواقع والدین نوجوان نافرمان از روش های انضباطی متعددی استفاده می کنند که رفتار پرخاشگرانه را افزایش می دهد و بروز رفتار جامعه پسند را مانع می شود. این روشها تقویت رفتار پرخاشگرانه، استفاده مکرر از دستورات و عدم تقویت رفتارهای جامعه پسند را در بر میگیرد. آموزش والدین، الگوهای تعاملی بین والدین و کودک را تغییر می دهد به طوری که رفتارهای مثبت کودک افزایش یابد.برنامه آموزش والدین به والدین یاد می دهد که چگونه رفتار کودک را در خانه اصلاح کنند. این فرایند براساس این مطلب است که رفتارهای منفی از تعاملات ناسازگار بین والدین و کودک ناشی شده و تقویت می شود. آموزش والدین براساس دو مفهوم است: مفهوم نخست: اصلاح رفتار است که بیان می کند چگونه رفتار می تواند تحت تاثیر نتیجه یا اثر رفتار باشد.

مفهوم دوم: براساس بررسی تاثیر روشهای انضباطی والدین بر رفتار پرخاشگرانه کودک است. توجه والدین به رفتارهای منفی، تقویت رفتارهای پرخاشگرانه کودک، بی توجهی به رفتار اجتماعی، تنبیه اجباری، کنترل ضعیف فعالیت های کودک و شکست در تنظیم محدودیت ها مربوط به روش انضباطی والدین می شود که به طور ناخواسته رفتارهای پرخاشگری را در کودک افزایش می دهد.فورگاتدریافته است که روش انضباطی غلط، رفتارهای منفی را تقویت می کند و تغییر این روش، رفتار کودک را بهبود ی بخشد. البته این بدان معنی نیست که روش انضباطی غلط تنها علت این رفتارهاست بلکه به عنوان یکی از دلایل ایجاد کننده رفتار نافرمانی مطرح شده است(هارتمن، استیج و استراتون) مقدمه، رفتارها و نتایج اصول کلیدی آموزش والدین هستند. مقدمه عبارت است از وقایعی که قبل از رفتار اتفاق می افتد. رفتارها به رفتارهای مثبت که باید افزایش یابند اشاره می کنند ونتایج به اثرات رفتار گفته می شود که می تواند باعث کاهش یا افزایش رفتار مورد نظر درآینده گردد. برنامه آموزش والدین براساس مدل دو قسمتی است که توسط هانف تدوین شده است. در قسمت نخست والدین مهارت های مثبتی که باعث افزایش رفتارهای مناسب در کودک می شود را یاد می گیرند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 53 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0