<span itemprop="name">دبیات و مبانی نظری ابعادکیفی خدمات</span>
تاریخ انتشار:
2 دسامبر 2021
دسته بندی:

 ابعادکیفی خدمات : در20 سال اخيربخشخدمات به طور قابل ملاحظه اي رشد كرده است. فراهم كردن خدمت به طور اساسي از توليد كالا متفاوت است ، خدمت امری شخصی و چهره به چهره است . مشتريان بوسيله فراهم كننده خدمت و كيفيت خدمت تجربه شده تحت تأثير قرار مي گيرند دريافت سرويس تجربه اي هم شخصي و هم رواني است  در خدمت يك نزديكي فيزيكي و رواني بين كارمندان و مشتريان وجود دارد.مطالعات اوليه تلاش براي تعریف  و اندازه گيري كيفيت كالا و محصولات ملموس  بوده است در حالي كه به نظر مي آيد مشكل است كه بخش خدمات مورد غفلت قرار گيرد.کروسی كيفيت را در تبعيت از آن چه مورد نياز است تعريف مي كند جوران  كيفيت را متناسب با مصرف بر پایه كيفيت محصول براي بخش توليد كالا مناسب است .ولي آگاهي در مورد كيفيت كالا براي درك كيفيت خدمت كافي نيست .ادبيات منتشر  براي تعريف كيفيت خدمات و اندازه گيري آن از اواخر دهه 70 و 80 شروع شد اين تلاش ها براي تعريف و اندازه گيري كيفيت خدمت به آهستگي و آهسته تر با تمركز در سالهاي بعد شروع شد . زییپل اشاره به  «دوگانگي غير قابل لمس»  خدمت به عنوان کلیه مباحث در مديريت بازاريابي / خدمت اشاره كرد . غير ملموس بودن و تفكيك ناپذيري موجب ايجاد يك وظیفه  پيچيده براي مديران است كه هم بايد مشتري را راضي كنند و هم توجه به محدوديت كارايي اقتصادي و چالش هاي رقابتي كنند .

تعریف خدمت : همه فعاليت هاي اقتصادي كه برونداد آن يك كالاي فيزيكي يا ساختاري نيست و عموماً در زمان توليد مصرف مي شود و ارزش افزوده در شكل هاي ديگر مانند : آسایش ،تفریح ،راحتی ،سلامتی ايجاد مي كند.خدمت فعالتيهاي نامحسوس و سود منداي است كه يك سازمان در ازاي دريافت پول يا ارزش ديگر، براي مشتري فراهم مي كند. (Kerinetal 2006-316)خدمت يك مفهوم پيچيده لغتي که معناي زيادي دارد كه از خدمات فردي تا خدمت به عنوان محصول را در بر مي گيرد.به دليل تنوع خدمات تعريف آنها همواره كاري دشوار بوده است. آنچه اين امر را پيچيده تر مي كند اين واقعيت است كه به دليل نامحسوس بودن اكثر داده ها و ستاده ها غالباً درك و تشخيص راهنماي انجام و عرضه خدمات آسان نيست در اين جا دو ديدگاه وجود دارد.خدمت كار و عملي است كه به وسيله يك طرف به طرف مقابل عرضه مي شود، اگرچه ممكن است اين روند با يك محصول فيزيكي در رابطه تنگاتنگ باشند اما اين لزوماً نامحسوس است و معمولاً به مالكيت هيچ يك از عوامل توليد منجر نمي شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  53 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0