<span itemprop="name">پرسشنامه گرایش بازار درک شده نارور و همکاران</span>

گرایش بازار ادراک‌شده: مفهوم گرایش بازار درک شده اصطلاحی جهت سنجش بازار گرا بودن یک سازمان از دیدگاه مشتری است(وون، 2008) گرایش به بازار مجموعه‌ای از باورها و توانایی‌های شرکت است که مشتریان را در مرکز توجه قرار می‌دهد و با تولید، انتشار و استفاده از اطلاعات در مورد مشتریان و رقبا برای مشتریان خود ارزش برتر ایجاد می‌کند (نارور و اسلاتر،1990). یکی از راهکارهایی که می‌تواند درزمینه‌ی مشتری‌گرایی یاری‌گر شرکت‌ها باشد استفاده از مفهوم گرایش بازار یا بازارگرایی و اهرم عملی آن یعنی گرایش به نوآوری است. در این مفهوم مشتری و نیازهای پیدا و پنهانش به‌عنوان مرکز دایره بازاریابی قرار دارد و شرکت در جست‌وجوی به دست آوردن اطلاعات در این زمینه و پاسخ‌گویی فعال به این نیازها است(هاشمی، 1394).

  • گرایش بازار پاسخ‌گو: گرایش بازار پاسخ‌گو اشاره به مجموعه‌ای از مهارت‌ها و روش‌ها برای تولید، انتشار و استفاده از اطلاعات بازار مربوط به مشتریان فعلی و نیازهای بیان‌شده آنان دارد (نارور و همکاران، 2004)
  • گرایش بازار پویش‌گر: گرایش بازار پویش‌گر جست‌وجو برای اطلاعات و دانش جدید است. این رویکرد شرکت را فراتر از تجربیات و آزمایش‌های انجام‌شده خود می‌برد و تلاشی در جهت برآوردن نیازهای نهفته و تشریح نشده مشتریان است. (نارور و همکاران، 2004).

مشخصات

پرسشنامه گرایش بازار درک شده: پرسشنامه گرایش بازار درک شده توسط نارور و همکاران(2004) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 10 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو بعد گرایش بازار پاسخگو  و گرایش بازار پویش گر را مورد سنجش قرار می دهد. این پرسشنامه توسط هاشمی (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 10گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0