<span itemprop="name">پرسشنامه ظرفیت پژوهشی معلمان اکرمی</span>

ظرفیت پژوهشی معلمان: به مجموعه­ ی تخصص و دانش، انگیزه، فرصت­ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی، ظرفیت پژوهشی می­گویند ( اکرمی، 1392).تخصص پژوهشی: به دانش، مهارت­ها و توانمندی­های مورد نیاز برای انجام پژوهش، تخصص پژوهشی می­گویند (مورای، 2009).انگیزه ی پژوهشی: به برانگیزاننده ­های درونی و بیرونی که منجر به انجام پژوهش توسط فرد می­گردد (مورای، 2009).فرصت های پژوهشی در محیط آموزشی: به کلیه­ ی عوامل ساختاری و میان فردی در برنامه­ های آموزشی که بر نگرش افراد درباره ­ی پژوهش و علم تأثیر می­ گذارد (گلسو، 1993).نیاز آموزش پژوهش: به تفاوت بین وضع موجود و مطلوب دانش، توانایی و مهارت معلمان بر اساس شایستگی­ های موجود پژوهشی آنان نیاز آموزش پژوهش می­گویند (فتحی واجارگاه، 1384). هدف­گذاری برنامه­ های آموزش پژوهش: مشخص کردن هدف­هایی که کارکنان برای انجام مسئولیت­ های حرفه­ای خود (انجام پژوهش) به آن­ها نیاز دارند و در فرایند برنامه ریزی آموزش کارکنان (برنامه ریزی آموزش پژوهش) مدنظر قرار گرفته می­­شود (فتحی واجارگاه، 1383).

مشخصات

ظرفیت پژوهشی معلمان: پرسشنامه توسط اکرمی(1392) طراحی و اعتبار یابی شده است. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، برای بررسی ظرفیت پژوهشی، پرسشنامه­ ی کلی است که با توجه به نظریه­ ی دسفورگز درباره­ی ظرفیت پژوهشی، دارای مؤلفه ­های دانش و تخصص پژوهشی، انگیزه­ ی پژوهشی و فرصت­ ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی، نیاز آموزش، هدفگذاری برنامه های آموزش پژوهش، می باشد.

تعداد صفحات:  12صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 55گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0