<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  بازار پوشاک ایران</span>
تاریخ انتشار:
19 ژانویه 2022
دسته بندی:

بازار پوشاک : لباس و پوشش، نیاز اساسی بشر است انسان ها از همان روزگار نخستین برای محافظت و یا به دلایل اخلاقی، جسم خود را در پوشش لباس و پاهای خویش را در حفاظت پاپوش قرار می دادند. ازاین رو تاریخچه ي تولید و تجارت این کالاها، قدمتی به اندازه ی تاریخ زندگی انسان ها دارد. شواهد حکایت از آن دارد كه صنعت نساجي درحدود 3000 سال قبل از ميلاد مسيح از ايران شروع شده ونشانه هاي مربوط به آن ضمن كاوش هاي باستان شناسي در شوش به دست آمده است. در ايران، تا زمان روي كار آمدن مغولان، نساجي هميشه یکی از صنايع پررونق ايران بوده و به علت پر مصرف بودنش در همه ي ادوار تلاش شده است تا كشور ما در زمينه ي توليد آن حالتی خودكفا داشته باشد. اولين كارخانه در زمينه ي نساجي  پشمي با حمايت دولت و همكاري بخش خصوصي در سال 1304 تاسيس گرديد. به دنبال آن شهرهاي يزد،كرمان وكاشان، هم چنين استان هاي خراسان، مازندران، گيلان و آذربايجان نيز داراي كارخانه های مختلف صنعتي نساجي شدند با این که رشد صنايع نساجي در سال هاي 1320 تا 1332 به اوج خود رسید،

اما پارچه هاي خارجي در بازار ايران جولانگاهي يافتند و ارز فراواني را از مرز خارج كردند. رشد کارخانه های نساجی و پوشاک در دهه ی 50 نیز چشم گیر بود؛ اما از آن جا كه دروازه هاي کشور به روی منسوجات و پوشاک خارجی گشوده شده بود، به لحاظ فرهنگ مصرف،گرایش جامعه به خرید کالاهای خارجی هر روز افزون می گردید، اما با اين همه، به دلیل پایین بودن نرخ تعرفه و آزادی نسبی واردات و قاچاق، آن چنان نمود چشم گیری نداشت واغلب واردات از مسیرهای تعیین شده آزادانه صورت می گرفت.در سال های نخستین پس از انقلاب تب مصرف کالاها و پوشاک خارجی برای مدت کوتاهی فروکش کرد. اما به دلیل نبود برنامه ی اجرایی وبه همراه عدم اعمال کنترل لازم بر واردات و تسهیل ورود کالای قاچاق به دلیل نبود برنامه های کنترلی یا نارسا بودن آن ها باعث ناتوانی تولیدات داخلی در رقابت با کالاهای خارجی شده و به تدریج، عرصه برای نقش آفرینی کالای قاچاق در بازار مساعدتر گردید(زیویار ،1388).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 14صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0