<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری هویت سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
22 آگوست 2021
دسته بندی:

– هویت سازمانی: از آنجا كه هويت، نقشي كليدي در تئوري سازي علوم اجتماعي بازي مي كند؛ در دو دهة اخير اين مفهوم با عنوان “هويت سازماني”، به ادبيات سازماني نيز، راه يافته است (کورلی و همکاران، 2006). بطوري كه بسياري از مكاتب، پذيرفته اند، كه اين مفهوم، كليد فهم سازمان هاي مدرن است (داهلا، 2008). تعاريف هويت سازماني معمولاً در دو غالب زير عرضه مي شود:تعريف اوليه: درك مشترك كاركنان، در خصوص ماهيت سازماني كه به آن تعلق دارند؛ كه ناشي از آگاهي آنان نسبت به سازمانشان است. در واقع اين تعريف به درك مشترك اعضا اشاره دارد.

تعريف ثانويه: درك كاركنان، از سازمانشان در مقايسه با سازمان هاي ديگر. به گونه اي كه سازمانِ خود را از ديگر سازمان ها، متمايز بدانند(فسنفلد،2011). كه اشاره به آگاهي كاركنان از تعلق به سازماني خاص در مقايسه با ديگر سازمان ها دارد(کورنلیسن، 2007). به عبارت ديگر، اين تعريف، نه به درك مشترك اعضا، بلكه به درك آنها از تمايز سازمانشان با سازمان هاي ديگر، توجه دارد.نكته لازم به ذكر آن است كه، در رابطه با هويت سازماني، تعاريف متعددي وجود دارد ، كه اين تعاريف، با همديگر شباهت ها و تفاوت هايي دارند؛ با اين وجود، اغلب تحقيقات در زمينة هويت سازماني، به ديدگاه آلبرت و وتن(1985) و آشفورث و مايل(1989) اشاره دارند(راواسی و شولتز، 2006).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  19 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0