<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اثربخشی تیمهای کارگروهی</span>
تاریخ انتشار:
5 مارس 2022
دسته بندی:

اثربخشی تیمهای کارگروهی: مديريت يعني “کار کردن توسط ديگران“. اين عبارت يکي از قديمي ترين تعاريف در ادبيات مديريت است ولي تعريف نوين مديريت”کار با ديگران” است که به زيبايي تحول در نگرش به مديريت را  در سالهای اخيرمطرح مي سازد و به اهميت کار گروهي و تيمي اشاره دارد.قدرت واقعي و پنهان در کار تيمي اين است که دست آوردهاي تيم از جمع دست آوردهاي اعضاي آن به مراتب بيشتر است يعني جمع يک با يک از دو بيشتر مي شود و اين نتيجه فرآيندي بنام سينرژي يا هم افزايي است که موجب می شود تا کار تيمي ماندگار ترين و مستحکم ترين مزيت رقابتي گردد زيرا هم کم ياب است و هم توان لازم را دارد.واژه هاي« تيم كاري » و «گروه كاري» در اغلب سازمانهاي امروزي به كار برده مي شود. بعضي از صاحب نظران معتقدند كه شركت هاي مدرن و مؤثر نيازمند استفاده ازتيم هاي كوچك براي انجام مأموريت خود هستند. تيم هاي كاري در مباحث تحول مديريت، تغيير پارادايم مديريت و تجديد حيات سازمانها نقش محوري دارند.

دو حادثه مهم باعث شد كه تيم هاي كاري بطور وسيع مورد استفاده قرار گيرند. اين دو حادثه نتايج مطالعات هاثورن و تجربيات اروپاييان از گروه هاي مستقل كاري بود زيرا تا قبل از آن تيم هاي كاري صرفاً در حوزه هاي ورزشي و نظامي مورد استفاده قرار مي گرفتند. بعد از آن دو حادثه كم‌كم حرارت استفاده از تيم هاي كاري فروكش كرد تا اينكه در دهه 1980 تيم هاي كاري مجدداً توجه صاحب نظران را به خود جلب كرد.از سالها پيش گفته شده است كه افراد بزرگترين سرمايه سازمان ها به شمار مي آيند. اين مطلب  در گزارش سالانه بسياري از شركت ها كه نام تمامي مديران ارشد و مسئولان سازمان در آنها ذكر مي شد ولي نام كارمندان دون پايه به صورت گروهي و ناشناس مورد اشاره قرار مي گرفت، همواره به عنوان روشي استاندارد وجود داشته است. چنانچه مطلب فوق براي كارشناسان مديريت منابع انساني نقل شود، آنها يا گره اي عاقلانه و حاكي از درك مسئله بر ابرو مي اندازند و يا آنكه نيش خندي مبني بر تسليم و ناچاري بر چهره  مي آورند. ما مي گوييم كه براي افراد ارزش قائل هستيم ولي در عمل براي تحقق اين ارزش كوشش چنداني نمي كنيم.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 177 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0