<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تاثیرقصه د رمانی بر کاهش پرخاشگری کودکان  دبستان</span>
تاریخ انتشار:
9 آگوست 2021
دسته بندی:

پرخاشگری: جامعه شناسان و روانشناسان  از ابعاد گوناگون به اختلالات رفتاری پرداخته تا به شناسایی عوامل و علل زمینه ها و پیامدهای آن دست یابند و در نتیجه راهکارها و شیوه های مقابله با این اختلالات را تدوین نمایند . کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلالات رفتاری غالبا در بزرگسالی با ارتکاب به رفتارهای نابهنجار اعمال خلاف قوانین و تجاوز به حقوق دیگران و حاکمیت موجب اختلال در نظم اجتماعی می شوند و هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل می کنند . یکی از عواطف متداول کودکان خشم است که در اثر برخورد آنها به مانعی که بر سر هدفشان قرار می گیرد حاصل می شود و به پرخاشگری  که یک واکنش عمومی به ناکامی امیال است  منجر می شود. محققان  علوم رفتاری  در کشورهای  مختلف  هرگز تعریف  روشن  و  واحدی از مفهوم پرخاشگری ارایه نکرده اند  زیرا تعریف  پرخاشگری  تحت تاثیر فرهنگ تجربه و اعتقادات جوامع متفاوت است.

به هر حال رفتارهای پرخاشگرانه یکی از مشکلات اجتماعی و مهم اساسی در هر جامعه است که به دلیل اهمیت آن به خصوص در دوران کودکی توجه ی ویژه ای به آن می شود .در زیر به مهمترین تعاریف ارایه شده در خصوص پرخاشگری اشاره می شود :از دیدگاه ارونسون  پرخاشگری رفتار آگاهانه ای است که هدفش اعمال درد و رنج جسمانی و یا روانی باشد. به عبارت بهتر عمل آگاهانه ای است که با هدف وارد آوردن صدمه و رنج انجام می  گیرد . این عمل ممکن است بدنی یا کلامی باشد خواه در نیل به هدف موفق بشود  ویا نشود  در هر صورتی پرخاشگری است.هیلگارد  و  اتکینسون  پرخاشگری  را رفتاری می دانند که قصد آن صدمه زدن (جسمانی و کلامی ) به فرد دیگر  یا نابود کردن دارایی آنهاست . مفهوم اساسی در این تعریف قصد است . اگر کسی پای شما را لگد  می کند  قصد وی نشان دهنده پرخاشگرانه بودن یا نبودن رفتار است.خشونت و پرخاشگری رفتارهایی هستند که به قصد آسیب رساندن  صدمه زدن به دیگران  یا اموال آنها ابراز می شوند . پرخاشگری ممکن است بدنی (زدن لگد  گاز گرفتن ) لفظی (فریاد زدن  دشنام دادن ) یا زور گویی  و قلدری باشد .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:33صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0