<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری بیمه الکترونیک2</span>
تاریخ انتشار:
23 اکتبر 2021
دسته بندی:

بيمه الكترونيكي: فناوري اطلاعات و ارتباطات به صنعت بيمه شكلي منعطف بخشيده، آن را متحول نموده و مجبور به ترك قيد و بندها و مقررات سنتي و استفاده از فناوري جديد نموده است. با توجه به روند فناوري جديد در پردازش و تبادل داده ها، نيازهاي جديدي براي شيوه ارائه خدمات بيمه اي مطرح شده است.بيمه الكترونيكي در يك نگاه كلي درصدد فراهم آوردن امكاناتي براي مشتريان است تا دسترسي به خدمات بيمه اي با استفاده از واسطه اي ايمن و بدون حضور فيزيكي صورت پذيرد. بر اساس تعريفي ديگر، بيمه الكترونيك به معناي ارائه و مبادله خدمات با بهاي اندك از طريق كانال هاي الكترونيكي است. در اين تحقيق، بيمه الكترونيكي عبارت است از تأمين يك پوشش بيمه اي از طريق بيمه نامه هايي كه درخواست پيشنهاد، صدور، مذاكره و قرارداد آن به صورت آنلاين انجام شده و پرداخت حق بيمه، صدور، توزيع و فرآيند پرداخت خسارت، همگي به شكل آنلاين صورت مي گيرد.

بيمه الكترونيكي به معناي عام به كاربرد اينترنت و تكنولوژي اطلاعات در توليد و توزيع خدمات بيمه اي گفته مي شود و در معناي خاص مي توان بيمه الكترونيكي را ابزار تأمين پوشش بيمه اي از طريق بيمه نامه هايي تعريف كرد كه به صورت آنلاين مورد درخواست و مذاكره واقع شده و قرار داد آنها منعقد مي شود. با اين كه پرداخت حق بيمه، توزيع بيمه نامه و فرآيند پرداخت خسارت مي تواند به صورت آنلاين انجام گيرد، اما ممكن است در برخي از كشورها محدوديت هاي مقرراتي (نظارتي) فني آنلاين به طور مداوم تغيير نمايند.بستر سازي فرهنگي نقش مهمي در پياده نمودن فناوري اطلاعات در صنعت بيمه ايفا مي نمايد و موجب مي شود تا به كارگيري آن سريع تر و با موفقيت انجام شود. موثرترين عامل در موفقيت به كارگيري فناوري اطلاعات، اعتقاد و اطمينان مديران به آينده جهت استفاده از فناوري است كه به تنهايي نمي تواند سبب دستيابي به مزيت رقابتي براي شركت ها شود. براي كسب موفقيت بايد اين فعاليت ها با فرهنگ سازمان هماهنگ شده و توسط افراد كليدي سازمان حمايت شوند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  32صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0