<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  آموزش شادکامی به شیوه شناختی رفتاری فوردایس</span>
تاریخ انتشار:
21 نوامبر 2021
دسته بندی:

شادکامی: اکثر روانشناسان شادکامي را يکي از شش هيجان اساسي انسان مي دانند. هيجانات اساسي عبارتند از خشم ،ترس ، تنفر ، تعجب، شادي و ناراحتي (ديکي،1999 ).ون هون (1984 ) شادکامي را ميزاني که يک فرد در مورد کيفيت کلي مطلوبيت زندگي اش قضاوت مي کند ، تعريف مي کند .آيزنک با اقتباس از تعريف برادبرن، شادي را حداکثر عاطفه مثبت و حداقل عاطفه منفي تعريف کرده است که احتمالآ کاربردي ترين تعريف شادکامي است .کانت ، شادي را ارضاي تما مي اميال مي داند (آيزنک ،1990،ترجمه فيروز بخت و بيگي ، 1375 ).به اعتقاد لاما مهمترين هدف زندگي ما رسيدن به شادي است ، چه انسان معتقد به اصول مذهبي باشد ، چه نباشد. حرکت وفعاليت انسان در هر مذهبي که باشد براي دست يافتن به شادي است (لاما و کاتلر،ترجمه انوشيرواني ،1382).

شادي نه تنها به سطح بالايي از عاطفه يا هيجان  مثبت بستگي دارد بلکه به سنجش عميق تر رضايت کلي از زندگي نيز وابسته است. هيجانات بسيار مثبت ممکن است کوتاه مدت باشند، اما رضايت مي تواند دراز مدت باشد ؛ بنابراين مي تواند هدفي واقع بينانه تر براي وجود انسان باشد( آيزنک،1990 ، ترجمه فيروز بخت و بيگي 1375 )شادکامي (شادماني ) احساسي است که همه خواهان آن هستند اما تعداد کمي از ما به آن دست مي يابيم. نشانه  مشخص چنين احساسي، قدرداني ، احساس دروني، احساس رضايت و علاقه به خود و ديگران است. عادي ترين حالت ذهني همه، حالت خشنودي و شادي است. (آيزنک، 1990 ) معتقد است شادي حالتي پايدار است که فرد ميان اميال ارضا شده و کل اميال خود مطلوب ترين نسبت را مي يابد، به شرط آنکه اميال ارضا شده به طور غير منتظره اتقاق افتاده باشند، يعني ما از مصاحبت با فردي که انتظار ديدن وي را نداشته ايم شادي مي شويم.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 47صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0