<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  وجود دفاتر پیشخوان ورضایت روستاییان</span>
تاریخ انتشار:
2 دسامبر 2021
دسته بندی:

 دفاتر پیشخوان ورضایت روستاییان :  سرعت، كيفيت، شفافيت و عموميت دسترسي به اطلاعات و دانش و در نتيجه بهره وري و توسعه ي انساني، اجتماعي و اقتصادي جوامع از مزاياي فناوري اطلاعات به شمار مي آيند. ظهور كاربردهاي جديد و گسترده نشات گرفته از فناوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطاتي، بر شيوه ي زندگي، فرهنگ و رفتار مردم تأثير گذاشته و مفهوم جديدي به نام جامعه ي اطلاعاتي را شكل داده است. تفاوت ميزان بهره مندي از اين فناوري و نيز سطح دانش و مهارت مردم، هر لحظه بر فاصله ي جوامع شهري و روستايي افزوده و شكاف ديجيتالي بين آنها را بزرگتر مي سازد.طرح هايي همچون ايجاد دفاتر پیشخوان روستایی مي تواند با كاهش شكاف ديجيتالي، مسير رسيدن به جامعه اطلاعاتي را براي كشور هموارتر نمايد.  لذا توجه تام به توسعه ي زير  ساخت ها به تنهايي مشكل گشا نبوده و ايجاد و بهره برداري مفيد از اين دفاتر با موانع و چالش هاي بسياري مواجه است. پژوهش حاضر ضمن معرفي چالش هاي برخي پروژه هاي مشابه در جهان و بهره گيري از چارچوب توسعه ي پوياي UNDP به بررسي موانع توسعه ي  دفاتر موضوع طرح ايجاد دفاتر پیشخوان روستايي پرداخته و راهكارهايي براي موانع شناسايي شده ارايه نموده است.

با نظرسنجي از خبرگان و تجزيه و تحليل داده هاي حاصل از بررسي ميان دستاندركاران طرح (كارشناسان و مجريان) در شركت مخابرات ايران، شركت پست ج.ا.ا. و پست بانك ايران و شركت ها و ادارات كل تابعه ي آنها در سراسر كشور، نشان داده شده است كه كمبود محتوا و كاربردهاي مورد نياز جامعه ي  روستايي به عنوان مهمترين عامل و پس از آن ظرفيت نيروي انساني، ضعف هماهنگي و انسجام راهبردي، ضعف زيرساخت ها، ريسك سرمايه گذاري و ضعف بنگاه هاي روستايي و در نهايت ضعف سياست هاي موجود، موانع و روستايي در ايران هستند.گسترش عدالت در كشور پهناوري مانند ايران نيازمند مجاهدت شبانه روزي است تا اين شعار به عرصه ي ظهور رسيده و تنها به شعار بسنده نگردد. اگر عدالت را بهره مندي همگان از فرصت هاي موجود كشور بدانيم شايد بتوان گفت به دلايل بسيار زيادي يكي از بهترين راه ها براي رسيدن به آن بهره گيري از علوم و فناوري روز  مي باشد.  فناوري هاي متنوعي از جمله ارتباطات و اطلاعات  نقش به سزایی در توسعه روستايي و تاثيرگذاري روستاها بر مجموعه كشور داشته است. همان گونه كه  گفته شده  با نگاهي دوسويه  به ماحصل اجراي موفقيت آميز آن هم روستاييان و مردمان سخت كوش و كم ادعاي روستا بهره مندمی  شوند و هم مجموعه كشور از ظرفيت هاي بسيار بالا و نهفته روستا مطلع و مستفيذمی شوند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 35 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0