نیازمند رشته‌های مختلف در رباتیک هستیم/ باید آموزش‌های هوش مصنوعی علمی و عملی باشد

نیازمند رشته‌های مختلف در رباتیک هستیم/ باید آموزش‌های هوش مصنوعی علمی و عملی باشد

یک استاد دانشگاه گفت: برای رشد و پیشرفت به آموزش با تجربه و آوزش چند زمینه‌ای در سطح علمی کشور نیاز داریم.

حسن سالاریه استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حوزه رباتیک ۲ مسئله مهم وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد، یکی شیوه آموزش به روش نوین و دیگری چند زمینه‌ای شدن حوزه آموزش است، آموزش در حوزه رباتیک در بسیاری از موارد آن تغییر پیدا کرده است و در کشور ماهم باید از آن بهره‌مند شویم هرچند کم و بیش به سوی آن در حال حرکت هستیم، اما باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: آموزش کلاسیک باید از صحنه آموزش برکنار شود و آموزش نوین در کنار کار عملی داشته باشیم، دراین نوع آموزش مطالبی در کلاس گفته می‌شود و در کنار آن هم فرد مواردی را واقعی تجربه می‌کند و مهارت کافی در آن را کسب می‌کند و در این صورت می‌توانیم بگوییم فرد ارتقا پیدا کرده و در رشته خود مهندس شده است.

باید آموزش رباتیک چند زمینه ای شود

سالاریه افزود: مسئله دوم چند زمینه‌ای شدن آموزش استت، به عنوان مثال با توجه به نیاز‌های جدید جامعه ترکیب مهندسی برق و مکانیک می‌تواند پاسخگوی آباشد چرا که در سطح کشوری و در سطح بین المللی ما به رشته‌های چند شخصیتی یا چند شاخه‌ای نیاز داریم و رشته رباتیک هم یکی از آن رشته‌ها است.

او گفت: در رشته رباتیک یک رشته تنها نداریم، رشته کامپیوتر، برق، مکانیک و بسیاری رشته‌های مهندسی در کنار هم قرار گرفته اند تا بتوانند یک محصول رباتیکی با هوش مصنوعی بسازند.

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: در کشور ماهم باید به سمت ۲ مفهوم مهم آموزش با تجربه (با مهارت) و چند زمینه‌ای شدن حرکت کنیم و این حرکت نه تنها در سطح دانشگاه‌ها بلکه باید در سطح آموزش و پرورش یا حتی در حوزه‌های آموزش قبل از دانشگاه باشد چرا که کاملا ضروری است.

سالاریه گفت: ما اینگونه می‌توانیم فرزندانمان را بسیار خلاقانه و خودکفا در زمینه آموزش و مهارت تربیت کنیم و رشد دوچندانی در علم داشته باشیم.

منبع: سایت خبرنگاران جوان

5 آذر 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0