<span itemprop="name">پرسشنامه سرمایه فکری فانگ و همکاران</span>

پرسشنامه سرمایه های فکری : مجموعه ای از دارایی های دانشی که با ایجاد ارزش افزوده برای ذی نفعان کلیدی این امکان را برای سازمان بوجود می آورد تا جایگاه رقابتی خود را ارتقا دهد این دارایی های شامل دارایی های انسانی، دارایی های رابطه ای، دارایی های ساختاری می باشند(قلیچ لی و همکاران، 1385). سرمایه ی انسانی:کارکنان،سرمایه ی فکری را از طریق شایستگی، نگرش و چالاکی فکری ایجاد می کنند.مهم ترین عناصر تشکیل دهنده ی سرمایه ی انسانی سازمان ،مجموعه مهارت های نیروی کار،عمق و وسعت تجربه ی انهاست. سرمایه ی انسانی شامل مهارت ها و شایستگی های نیروی کار،ودانش آن ها در رشته هایی است که برای موفقیت سازمان مهم وضروری هستند.

سرمایه ی رابطه ای: شامل همه ی روابطی است که بین سازمان با هر فرد یا سازمان دیگری وجود دارد.این افرادوسازمان ها می توانند شامل مشتریان، واسطه ها، کارکنان، تامین کنندگان، مقامات قانونی، جوامع، اعتباردهندگان، سرمایه گذاران و…..باشند. سرمایه ی ساختاری:شامل ذخایر غیر انسانی دانش در سازمان،ودر بر گیرنده ی پایگاه های داده، نمودارهای سازمانی،دستورالعمل های اجرایی فرآیندها،استراتژی ها،برنامه های  اجرایی و بطور کلی هر آن چیزی است که ارزش آن برای سازمان بالاتر از ارزش مادی اش باشد.سرمایه ی ساختاری،دامنهی گسترده ای از عناصر ضروری را پوشش می دهد.مهم ترین آن ها معمولا شامل فرآیندهای مهم اجرایی،ساختاربندی آن ها،سیاست ها،جریان های اطلاعاتی و عناصر پایگاه های داده ،رهبری و سبک مدیریت آن ها ،فرهنگ سازمان و….طرح های پاداش کارکنان است (قلیچ لی و همکاران،1385).

مشخصات

پرسشنامه سرمایه فکری: پرسشنامه سرمایه فکری توسط فانگ و همکاران (2009) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 15 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه ارتباطی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط اندرزی(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 15گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0