<span itemprop="name">پرسشنامه تعارض کار-خانواده نت مه یر</span>

تعارض کار-خانواده: رویکرد نظري مسلط در این زمینه، مبتنی بر نظریه نقش، بررسی متغیرهایی از قبیل تعارض نقش و ابهام نقش است (سرباز، 1393). هر نقش شامل مجموعه اي از انتظارات و درخواست­هاست. انتظاراتی که از یک نقش خاص می­رود ممکن است با انتظارات مورد نظر از نقشی دیگر ناهماهنگ و ناهمساز باشند و به تعارض کار- خانواده منجر شوند. پژوهش­ هاي تجربی نشان می دهند که عوامل فشارزاي نقش مانند تعارض نقش و ابهام نقش از منابع اصلی فشار روانی هستند (نت مه یر و همکاران، 2005) که در بسیاري از پژوهش­ ها (مثلاً میچل، میچسون، پیکلر و کولن،2010)، به عنوان پیشایندهاي تعارض کار -خانواده مطرح شده ­اند(سرباز، 1393). لمبرت و هوگان (2009) نشان دادندکه فشار روانیِ ناشی از نقش، پیشایند بالقوه براي تعارض کار خانواده است و وقتی حادث می­شود که مسئولیت­ هاي کارکنان مبهم ونامشخص و دستورالعمل­ ها و فرایندهاي این مسئولیت­ ها با یکدیگر ناهمساز و ناهماهنگ باشد.

مشخصات

پرسشنامه تعارض کار-خانواده: پرسشنامه تعارض کار و خانواده توسط نت مه یر (1996) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 10 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد که دو بعد تعارض کار-خانواده(سوال های 1 تا 5) و خانواده-کار(سوال 6-10) را شامل می شود، این پرسشنامه توسط سرباز(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 10گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0