<span itemprop="name">پرسشنامه رضایت شغلی کون می و همکاران</span>

پرسشنامه رضایت شغلی:  به احساسات کلی فرد نسبت به شغلش و ارزیابی که در مورد شغل خود انجام می دهد، اطلاق می شود. به طور کلی رضایت شغلی نوعی نگرش نسبت به محیط کار خود می باشد (حیدری تفرشی و دریابگیان، 1390). یکی از ابعاد مهم زندگی یک فرد شغل او است که بر دیگر جنبه­ های زندگی­ اش تأثیر مستقیمی دارد و رضایت و خوشنودی افراد از شغلشان نه تنها موجب موفقیت روزافزون در آن شغل می­شود بلکه اثراتی در روال عمومی زندگی آن‌ها خواهد داشت(سلطانزاده و همکاران، 1393). از آن­جا که رشد اعتلای هر جامعه بسته به افراد آن جامعه است. نتایج مثبت رضایت افراد از شغلشان در نهایت منجر به پیشرفت و اعتلای جامعه آن‌ها خواهد شد. رضایت شغلی مجموعه نگرش­های مثبت فرد نسبت به شغلش بوده و به معنای دوست داشتن وظایف شغلی و شرایطی است که اشتغال در آن انجام می­گیرد.

رضایت شغلی به یک جهت­گیری عاطفی فرد نسبت به نقش کاری که شخص در حال حاضر آن را انجام می­دهد اشاره دارد. در واقع همان احساس خوش­آیندی است که فرد از شغل خود دارد. این رضایت از تأثیر عوامل مختلفی حاصل می­ شود و از سوی دیگر نبود آن اثرات بی­شماری نظیر غیبت­های مجاز و غیرمجاز، کاهش تعهد شغلی، شکایت و اعتصاب، بازنشستگی زودرس و … از خود برجا می­گذارد که در نهایت کارایی فرد و بهره­ وری سازمان را کاهش می­دهد. رضایت شغلی نتیجه ادراک کارکنان از چگونگی برآورده شدن انتظارات مهم آن‌ها توسط شغل آن­هاست. محققان دو جنبه مهم برای رضایت شغلی در نظر گرفته­ اند: اول این که رضایت شغلی یک پاسخ احساسی به شرایط کار است و دوم این که رضایت شغلی را می­ توان از طریق چگونگی دست‌یابی به اهداف یا برآورده شدن انتظارات تعیین کرد(فروغ زاده، 1383).

مشخصات

پرسشنامه رضایت شغلی: پرسشنامه رضایت شغلی توسط کون می و همکاران (2010) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 7 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط هنرمند(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 7گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی ی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0