<span itemprop="name">پرسشنامه حکمرانی خوب کمیسیون مستقل حکمرانی لندن</span>

حکمرانی خوب: عبارت است از فرایند تدوین و اجرای خط­ مشی­های عمومی در زمینه­ های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با مشارکت سازمان­های جامعه مدنی و با رعایت اصول شفافیت، پاسخگویی و اثربخشی به گونه­ای که ضمن برآوردن نیازهای اساسی جامعه، به تحقق عدالت، امنیت و توسعه پایدار منابع انسانی و محیط زیست منجر شود(لاک وود، 2010). حکمرانی خوب مجموعه ای از روش­های فردی و نهادی، عمومی و خصوصی است که امور مشترک مردم را اداره می­کند. حکمرانی فرایندی پیوسته است که از طریق آن منافع متضاد یا متنوع را همساز نموده و اقدام همکاری جویانه اتخاذ می­گردد. حکمرانی خوب شامل نهادهای رسمی و نظام­ هایی است که برای تضمین رعایت قانون، قدرت پیدا کرده­اند، همچنین قرارهای غیر رسمی که مردم و نهادها بر سر آنها توافق نموده­ اند درک می­ کنند که به نفع آنها است(نقیبی مفرد، 1389).

مشخصات

پرسشنامه استاندارد حکمرانی خوب: کمیسیون مستقل حکمرانی در خدمات دولتی با همکاری مشترک نهاد صاحب امتیاز مالیه و حسابداری دولتی و سازمان مدیریت دولتی در لندن در سال 2004، اصول و شاخصها و استاندارد های حکمرانی خوب را در سازمان های دولتی و خدماتی ،طی بیانیه ای منتشر کردند که جهت سنجش حکمرانی خوب در سازمان ها از این مدل مفهومی استفاده شده است، این پرسشنامه شامل 34 گویه می باشد که بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت طراحی شده است، پرسشنامه شش بعد نتیجه گرایی، اثربخشی نقشها و وظائف، ارتقاء ارزش ها، شفاف سازی، ظرفیت سازی و پاسخگویی را مورد سنجش قرار می دهد. این پرسشنامه در پژوهش نوری(1397) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  12صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 34گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0