<span itemprop="name">پرسشنامه اشتراک دانش اَندراوینا وگووینداراجو</span>

اشتراک دانش: قابلیت به اشتراک گذاری دانش، توانایی کارکنان در انجام به اشتراک دانش با دیگر کارکنان شرکت یا سازمان را توصیف می­کند و شامل بذل یا اهداء دانش و جمع آوری دانش است(ونن-هاف و جیمن،2004). هاف و ونن تمایزی بین دو فرم متفاوت از اشتراک گذاری دانش : بذل دانش و جمع آوری دانش ایجاد کردند. ما تعریف وان دن هاف و وان ونن را برای توضیح اینکه اشتراک دانش سازمانی در بین کارکنان شامل هم بذل دانش و جمع آوری دانش بوده است به کار بردیم.  از نظر عملکرد، بذل یا اهداء دانش؛ توانایی کارکنان در دادن دانش خود به کارکنان دیگر است که اين دانش اهدائي شامل تجربه کاری، ایده­ ها، مهارت­ها و اطلاعات متنی است و جمع ­آوری دانش؛ بعنوان توانایی کارکنان برای بدست آوردن دانش و یا مشورت با کارکنان دیگر تعريف شده است، بطوری که آنها مایلند دانش خود را که شامل تجربه کاری، ایده­ ها و اطلاعات متنی است، با سایر کارکنان به اشتراک بگذارند (ونن-هاف و جیمن،2004).

دانش هم به عنوان یک نهاده و هم به عنوان یک منبع قدرت، برای افراد و سازمان­ها اهمیت استراتژیک دارد. دانش روش ایجاد رفاه برای یک فرد، سازمان یا حتی یک ملت را تحت تأثیر قرار می ­دهد. مؤفقیت بلندمدت سازمان به کسب، ذخیره سازی و اشتراک دانش بستگی دارد، و استراتژی­ هایی که براساس انباشت دانش نیروی انسانی طراحی شوند کلیدِ کسب مزیت رقابتی محسوب می­شوند.(هاتزچرمتر و کلیندیست، 2006)

مشخصات

پرسشنامه اشتراک دانش: پرسشنامه اشتراک دانش توسط اَندراوینا وگووینداراجو (2009) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 16 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط مجدسلیمی(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 16گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

  1. سیاوش پرویزی :
    2 ژانویه 2023

    سلام. ممنون اتز سایت خوبتون و پشتیبانی شما

0