<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ذهن¬آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی</span>
تاریخ انتشار:
24 فوریه 2022
دسته بندی:

مداخلات روان شناختی گروهی مربوط به دیابت: امروزه، شيوع دیابت رو به رشد است و راه­هاي گوناگوني براي كاهش عوارض ناشی از دیابت وجود دارد هرچند يافتن راهي كه متناسب با نيازهاي افراد باشد، دشوار است. در سال­های اخیر تحولات صورت گرفته در زمينه­ي درمان اختلالات روان شناختي و كاهش چاقي موجب گردیده تا روش­های نوینی توسط روان شناسان باليني مطرح و ارايه گردد. از جمله اين موارد مي­توان به شيوه­ي درماني كاهش استرس مبتني بر ذهن ­گاهي که توسط کابات-زین (1990) مطرح شده، اشاره كرد.  اين شيوه، بعدها توسط افراد مختلفي تغيير كرد و براي  اختلالات گوناگوني مورد استفاده قرار گرفت و از طريق پژوهش­هاي كنترل شده، اثربخشي آن تاييد شد.  از جمله­ي اين رويكردها، شناخت درماني مبتني بر ذهن­آگاهي است )سگال، ویلیامز و تیزدل؛2002).

ذهن­آگاهي شكلي از مراقبه  است كه ريشه در تعاليم و آئين­هاي مذهبي شرقي خصوصاً بودا  دارد(اوست8) و به زبان ساده به معنای آگاه بودن از افکار، رفتار، هیجانات و احساسات است و شکل خاصی از توجه محسوب می شود که در آن دو عنصر اساسی: 1) حضور در زمان اکنون2) قضاوت نکردن در مورد رخدادها و کنش­ها و واکنش­ها نقش اصلی را به عهده دارند. به­عبارتی توانایی شناسایی دقیق هیجان­های خود و آگاهی از آنها به هنگام تولید و همچنین کنترل تمایلات خود در نحوه­ی واکنش به اوضاع و افراد مختلف را ذهن­آگاهی گویند. ذهن­آگاهی ، حواس جمع بودن و بیداری صد درصد و آگاه بودن نسبت به همه­ی رخ دادهایی است که همین الان در اطراف ما و همین­طور درون بدن ما در حال اتفاق­افتادن هستند. به این شکل که هیچ گونه قضاوت و پیش­داوری نسبت به درست و نادرست بودن اتفاقات نداریم. ذهن آگاهی  کیفیتی از بیداری است که در آن ما از آگاه بودن خود آگاه می شویم. یعنی می­فهمیم که داریم می­فهمیم. وقتی داریم فکر می­کنیم متوجه می­شویم که در حال فکر کردن هستیم.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:56صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0