<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  نرخ سودآوری بانکی</span>
تاریخ انتشار:
4 آوریل 2022
دسته بندی:

نرخ سود بانکی و عوامل موثر بر آن: در علم اقتصاد و هم‌چنین مدیریت امور مالی، هیچ متغیری مانند نرخ بهره نظریه‌های مختلف اقتصادی را به خود معطوف نکرده است؛ به علاوه، هیچ متغیری به اندازۀ نرخ بهره یا سود برای سرمایه گذاران، مؤسسات مالی و … مهم نیست. امروز نرخ بهره مهم‌ترین معیار موفقیت شرکت‌ها و روابط بانک و مشتری است و هم‌چنین در برگیرندۀ انواع مخاطره‌های اقتصادی از بازپرداخت بدهی‌ها تا ساختار اقتصادی کشور است. بهره و نرخ آن اختلاف نظر بسیاری را در میان اقتصاددانان به وجود آورده است. اقتصاددانان قبل از کلاسیک‌ها آرای متفاوتی راجع به این مقوله داشته‌اند. گاهی بهره هزینه استفاده از پول تعریف شده و بعضی آن را درآمد حاصل از سرمایه شناخته و دیگران آن را پاداش عدم مصرف حال و عده‌ای دیگر مزد حاصل از آینده نگری دانسته‌اند. بهره مقدار پول یا قیمتی است که و احدهای دارای مازاد از واحدهای دارای کسری به منظور قرض‌دادن پس اندازهایشان مطالبه می‌کنند. اصولاً، در اقتصاد پولی، بازار اعتبارات به دلایل مختلف ممکن است گسترش پیدا کند. زیرا اولا خانوارهای مختلف دارای خصوصیات مختلف‌اند و ترجیحات متفاوتی از لحاظ مصرف حال و آینده دارند. ثانیاً، مؤسسات با سرمایه‌گذاری در ابزار و ماشین آلات یا موجودی انبار، که دارای سودآوری مناسب است قادرند بهره بازپرداخت کنند.

نرخ بهره مقدار مشخصی از پول نقد  برای جبران شخص برای استفاده از منابع در یک دوره زمانی خاص می‌باشد. در زندگی روزمره ما، تابع نرخ بهره نقش مهمی دارد که می‌تواند قدرت خرید مردم را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، به عنوان سپرده‌گذار ضروری است به روند نرخ بهره تمرکز کرد چراکه روند معمول در نرخ بهره می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر صرفه‌جویی افراد داشته باشد. تغییرات عمده در این روند باعث می‌شود که فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالقوه را مورد بررسی قرار داد. تغییرات در نرخ بهره تاثیر قابل توجهی در بانک دارد. بخش عمده‌ای از درآمد بانک ناشی از تفاوت در نرخ بهره می‌باشد (Ahmad Khan, 2014, p143).نرخ بهره، در حقیقت، قیمتی است که باید برای دریافت اعتبار پرداخت گردد و نظیر دیگر قیمت‌ها وظیفۀ تخصیص را بر عهده دارد. نرخ بهره به جامعه در تصمیم‌گیری چگونگی تخصیص درآمدش به کالاها و خدمات در طول زمان کمک می‌کند. از نظر کلاسیک‌ها، نرخ بهره را دو نیروی عرضۀ پس انداز و تقاضای سرمایه گذاری، که هر دو تابعی از نرخ بهره‌اند، تعیین می‌کنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 45 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0