<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  منابع انسانی</span>
تاریخ انتشار:
17 جولای 2021
دسته بندی:

توسعه منابع انسانی: هر سازماني به افراد آموزش ديده و با­تجربه نياز دارد تا ماموريت خود را به انجام برساند. اگر توانایي­هاي كاركنان موجود پاسخگوي اين نياز باشد، آموزش ضرورت چنداني ندارد. اما اگر چنين نباشد، لازم است سطح مهارت، توانايي­ها و انطباق­پذيري آنها افزايش يابد. همگام با پيچيده­شدن مشاغل، بر اهميت آموزش كاركنان نيز افزوده شده است. زماني كه مشاغل ساده بودند، با آساني فرا گرفته مي­شدند و دگرگوني­هاي فني تاثير اندكي در آن­ها داشت، از اين رو كاركنان نياز چنداني به افزايش يا تغيير مهارت­­هاي خود نداشتند. اما دگرگوني­هاي پرشتابي كه ربع قرن اخير در جوامع پيشرفته روي داده است، فشار روز­افزوني را بر سازمان­ها وارد آورده است تا محصولات و خدماتي را كه توليد مي­كنند، چگونگي توليد و عرضه آنان، نوع مشاغل مورد­نياز و نوع مهارت­هاي لازم براي انجام دادن اين مشاغل را با وضعيت موجود وفق دهند.

حدود نيمي از مشاغلي كه امروزه در بسياري از كشور ها مي­بينيم در پنجاه سال قبل، وجود نداشته است. تغيير چندباره فعاليت حرفه­اي در طول عمر كاري، براي مردم روز به روز عادي­تر مي­شود. اين احتمال كه فرد جواني مهارتي را بياموزد و آن را تا حدود سي سال كار خود بدون تغيير بنيادي ادامه دهد بسيار ضعيف، يا بطور كلي محال است. در جامعه­اي كه بسرعت در حال دگرگوني است آموزش كاركنان نه تنها مطلوب بوده، بلكه فعاليتي است كه هر سازماني بايد براي آن منابعي را در نظر بگيرد تا همواره منابع انساني كارآمد و مطلعي در اختيار داشته باشد. (دولان و شولر، 1378، 246).با توجه به چالش­های فراوانی که در قرن بیست و یکم، پیش روی سازمان­ها و کارکنان قرار گرفته است، کارکنان نیاز به بروز ساختن دانش، مهارت و تخصص خود و سازمان­ها نیز نیاز به سرمایه­گذاری بیشتر و مفیدتر بر روی منابع انسانی خود را بیش از پیش حس نموده­اند (ایلگن و پولاکوس). بنابراین درک درست و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر یادگیری کارکنان، نقش مهمی در اطمینان مدیران از اثربخشی برنامه­ریزی­های آموزش و توسعه منابع انسانی ایفا می­کند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0