<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  مشتری وبازارگرایی</span>
تاریخ انتشار:
10 مارس 2022
دسته بندی:

مشتري مداري : فعاليتهايي كه براي درك خريداران هدف و به منظور خلق ارزش بيشتر براي آنها انجام مي شود كه به عنوان قلب بازارمحوري ياد مي شود. مشتري مداري شامل دو بعد است: تجزيه و تحليل مشتري و پاسخگويي به مشتري(ساعتچی، 1382). اما براي رسيدن به عملكرد بهينه، تجارت بايد به توسعه و نگهداري مزيتهاي رقابتي خود بپردازد. امروزه، تأكيد تجارت بين الملل بر آن است كه به طور متداوم به ايجاد ارزش براي مشتريان بپردازد. كسب و كار، زماني بازارگراست كه فرهنگش به طور نظام مند به خلق ارزش مورد انتظار مشتريانش بپردازد. كلية تحقيقاتي كه در زمينة بازارمحوري انجام شده، رابطة قوي بين بازارمحوري، سودآوري، حفظ مشتري، و افزايش فروش و موفقيت محصولات جديد را نشان داده است و ما بايد بيشتر به سمت مشتري گرايي حركت كنيم، البته نه تنها به اين دليل كه اين واژه، واژه زيبايي است، بلكه به اين دليل كه مشتري گرايي امروزه همچون ضرورت و اجبار براي سازمانها در آمده است. ما در جهاني زندگي مي كنيم كه بيشتر از گذشته، حالت پويا به خود گرفته است و كسب و كارها اغلب با رقابت روبرو هستند.

از طرف ديگر، به طور همزمان محصولات، رقبا و بازارها در حال جهاني شدن هستند. براي پي ريزي خصيصة رقابتي بودن سازمان در شرايط رقابتي كنوني، به چهار جزء كليدي توجه مي كند: فرهنگ (نگرشها و رفتارهاي موجود در سازمان )، فرآيندها، سيستمها (با تاكيد ويژه بر ا رتباطات) و خلاقيت و نوآوري در سازمان. اما در اين راستا تغييرات در فرهنگ، تعهد به مشتري گرائي، بهبود فر آيندهاي سازماني نيز اهميت بسياري دارد.تعريف رقابت محوري، يعني شناسايي نقاط ضعف و قوت، توانايي و استراتژي هاي رقبا، به نحوي كه بتوان در مقابل فعاليتهاي آنها واكنش نشان داد. همچنين هر شركت همواره بايد خط مشي هاي خود را دائماً با شرايط در حال تغيير محيط رقابتي همساز سازد. شركت رقيب محور، شركتي است كه اعمال و فعاليتهاي خود را شديداً تحت تاثير كنش ها و واكنشهاي رقبا تنظيم مي كند. در چنين وضعيتي، شركت رقيب محور وقت خود را بيشتر صرف پيگيري حركات رقبا و مقولة مهم بازار مي كند و مي كوشد خط مشي هايي را بيابد كه بتواند بر ضد ايشان به كار بندد. در چنين حالتي بازاريابان خود را آموزش مي دهد تا هميشه در حال آماده باش به سر برده و مراقب نقاط ضعف احتمالي خود باشند و نقاط ضعف رقبا را نيز دور از نظر ندارند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 25 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0