<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  عملکرد کارکنان شرکت بیمه</span>
تاریخ انتشار:
31 اکتبر 2021
دسته بندی:

 عملکرد کارکنان: امروزه منابع انسانی نقش مهمی در رشد و توسعه اهداف سازمان ها دارند. توجه به منابع انساني وعملكرد کارکنان به عنوان بزرگترین و مهم ترین سرمایه سازمان، پدیده ای است که در طول چند دهه اخیر اهميت فراوانی داشته است. عملکرد از آن جهت پر اهمیت است که نقشی عمده در بهبود و پیشرفت سازمانها دارد(فقیهی فرهمند، 1388: 181-169). در واقع عملکرد هر فرد نتیجه‌ی تلاش وی نیست بلکه تواناییها، صفات مشخصه و ادراکات افراد تاثیر تلاش بر عملکرد را تنظیم می کنند. می توان گفت که ترکیبی از توانایی و انگیزش است که موجب عملکرد می گردد، بدین معنا که برای حصول عملکرد بالا هر دو عامل بایستی موجود باشند. هنگامیکه توانایی یا انگیزش اندک باشد یا موجود نباشد، در نتیجه عملکرد نیز در سطح نازلی خواهد بود. زمانی که کارکنان یک سازمان احساس کنند تصمیمات سازمانی در زمینه نحوه ی عملکرد ایشان غیرمنطقی و ناعادلانه است

نه تنها میزان تعهد و انگیزه آنان برای ادامه فعالیت افزایش نمی باید بلکه به احتمال زیاد سطح بهره وری فردی آنان نیز کاهش می یابد. حياتي ترين مسئله در هر سازماني عملكرد شغلي کارکنان آن است. عملکرد شغلی را می توان مجموعه‌ای از نتایج حاصل از وظایف فنی و تخصصی مرتبط با شغل دانست. مجموعه مذکور رفتارهایی را شکل می دهد که سبب استحکام عملیات و فعالیتهای سازمانی مي شوند.عملکرد معادل کلمه لاتین (Performance) به معنی انجام دادن، عملکرد، عمل و کار است. عملکرد یک مفهوم کلی است و نتیجه فعالیتهای فردی را نشان می دهد. اثربخشی و کارایی به عنوان اجزای عملكرد مورد توجه هستند. پیتر دراکر، پدر و بنیانگذار تئوری مدیریت، بیان می کند که: اثربخشی شالوده توفیق است و کارآیی کمترین شرط برای بقا پس از رسیدن به توفیق می باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 39 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0