<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری توسعه تجارت سیار</span>
تاریخ انتشار:
5 آوریل 2022
دسته بندی:

تجارت سیار : از آنجا که تجارت سیار هنوز نوپاست، تعریف جامعی برای آن وجود ندارد. مولر و ورس (1999) بیان کردند تجارت سیار زیرمجموعه‌ای از تجارت الکترونیک است. کین (2001) نیز چنین می‌گوید تجارت سیار زیرمجموعه‌ای از تجارت الکترونیک است  که از طریق اینترنت سیار انجام می‌گیرد. عده‌ای دیگر نیز تجارت سیار را چنین تعریف کرده‌اند: هر گونه مبادله‌ـ مستقیم یا غیرمستقیم‌ دارای ارزش پولی که از طریق شبکه‌های سیار انجام می‌گیرد. به نظر (هوانگ و بارنهیم) تجارت سیار تحویل محصول و خدمات از طریق تکنولوژی‌های بی‌سیم با هدف انجام فعالیتهای تجارت الکترونیک در هر زمان یا مکانی است. بنابراین تجارت سیار فقط شکل تغییریافته خدمات اینترنتی موجود نیست، بلکه شکل‌ گسترش یافته کسب و کار الکترونیک است. تجارت سیار فرصتی را برای تحویل خدمات جدید به مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید در اختیار سازمانها قرار می‌دهد.  به طور کلی می‌توان گفت تجارت سیار یعنی هرگونه داد و ستد الکترونیکی یا نقل و انتقال اطلاعات که با وسایل سیار و شبکه‌های سیار(بی‌سیم یا شبکه‌های عمومی متصل) انجام می‌شود و منجر به انتقال ارزش مالی در تبادل اطلاعات، خدمات یا کالا می‌شود. اما ویژگی‌های شبکه های بی سیم و نیز تلفن‌های همراه، مزایای دیگری را برای این تجارت خلق کرده‌اند که همین مزایا آن را در موقعیتی برتر نسبت به تجارت الکترونیکی(از طریق اینترنت کابلی) قرار داده‌است.

در مورد تجارت سیار تعاریف متعدد و بعضا متفاوتی وجود دارد ، اما وجه مشترک تمامی این تعاریف این است که تجارت سیار را در واقع می توان همان تجارت الکترونیک دانست با این تفاوت که به وسیله ابزار های بی سیم نظیر تلفن همراه صورت می گیرد . رایج ترین تعریف از تجارت سیار نیز بصورت زیر بیان می شود : تجارت سیار به هرگونه انتقال الکترونیکی یا تبادل اطلاعات که بوسیله یک ابزار سیار و از طریق شبکه سیار انجام می‌شود و طی آن ارزش حقیقی یا پیش‌ پرداخت پولی در قبال دریافت کالا ، خدمات اطلاعات منتقل می ‌گردد. تجارت سيار به هرگونه انتقال الكترونيكي يا تبادل اطلاعات كه بوسيله يك ابزار سيار و از طريق شبكه سيار انجام مي‌شود و طي آن ارزش حقيقي يا پيش‌پرداخت پولي در قبال دريافت كالا، خدمات يا اطلاعات منتقل مي‌گردد» تعريف مي‌شود. يا در شكل ساده‌تر به «فرآيندي اطلاق مي‌شود كه طي آن تبادلات تجاري از طريق شبكه‌هاي مخابراتي سيار و با استفاده از ابزارهاي پرداخت، ارتباط يا اطلاعات سيار نظير گوشي‌هاي تلفن همراه يا ساير ابزارهاي ديجيتالي مشخص انجام شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  57صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0