<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری خوش بینی ‎</span>
تاریخ انتشار:
4 مارس 2022
دسته بندی:

خوش‎بینی: به صورت كلي به اين معنا است كه فرد در رابطه با موقعيت پيش آمده انتظار بهترين نتيجه ممكن را داشته باشد كه معمولا با عنوان خوش­بيني موقعيتی از آن ياد مي‎شود. عموم مردم، خوش­بيني را با تمثيل­هايي مانند در نظر گرفتن نيمه پر ليوان يا عادت به انتظار پایانی خوش براي هر موقعيت فشارزا مي­شناسند(سليگمن، رايويچ، كاكس، 1383) تيگر (1979) خوش­بيني را خلق يا نگرشي مي‎داند كه با انتظار درباره آيندهاي همراه است كه فرد ارزيابي كننده آن را موافق خواست خود ارزيابي می‎كند از نظر تيگر، خوش­بيني جز ذاتي نوع انسان و يك ويژگي متمايز كننده و سازگارانه است. در نقطه مقابل خوش­بيني، بدبيني قرار دارد كه به معناي تاكيد بر فاجعه آميزترين علت هر شكست است و به طور كلي يعني داشتن انتظارات منفي براي نتايج و پيامدها خوش‌بيني يک برانگيزاننده بزرگ است. ویژگی خوش‌بینی افراد را به حرکت و تلاش وا می‌دارد و موفقیت را برای آنها به ارمغان می‌آورد. خوش‎بینی در فلسفه به این معنا خواهد بود که در نهایت  خوبی‌ها بر بدی‌ها غالب خواهد شد.خوش بینی باور به این عقیده است که احتمالا نتایج مثبتی رخ خواهد داد.

خوش بینی نیز همچون امید به طور کلی به معنی اعتماد عمیق به این موضوع است که علیرغم مشکلات و سختی‎های موجود بر سر راه زندگی‎، اوضاع سر و سامان می‎گیرد و همه چیز بخوبی و خوشی می‎انجامد. از نقطه نظر هشیاری عاطفی، خوش‎بینی گرایشی است که فرد را به هنگام رو در رو شدن با مشکلات و سختی‎های زندگی، از فرو غلتیدن در نومیدی، یاس و افسردگی بر حذر می دارد .سلیگمان پدر روان‌شناسی مثبت گرا، بر این باور است که افراد خوش‎بین، در رویارویی با شکست‎ها و موفقیت‎های خود، چنین عمل می کنند:1-  بر اسنادهای کلی تکیه می کنند؛ مثلا “من قادر به کسب موفقیت در زمینه های گوناگون هستم”.2- اسنادهایشان پایدار است؛ مثلا “من می توانم به طور مستمر این موفقیت را از آن خود کنم”.3- موفقیت‎هایشان را به توانایی‎های درونی خود نسبت می‎دهند؛ مثلا “توانایی‌ها و تلاش خودم منجر به موفقیتم شد”.4- در رویارویی با ناکامی‎ها، شکست خود را به عوامل ویژه بیرونی و غیر پایدار نسبت می دهند، مثلا “‌گرمی هوا، باعث شد، سخنرانیم خوب پیش نرود”.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:37صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0