<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری رضایت شغلی5</span>
تاریخ انتشار:
6 فوریه 2021
دسته بندی:

رضايت شغلي: هرزبرگ، مصاديقي از عوامل انگيزشي يا رضامندي و نگه دارنده يا عوامل نارضايتي را مورد توجه قرار مي دهد. عواملي كه منجر به رضايت شغلي مي شوند، عبارتند از : موقعيت كاري، قدر شناسي، ماهيت كار يا وظيفه ي محوله، مسؤوليت و رشد و توسعه ي شغلي. زماني كه اين عوامل به پايين ترين حد ممكن برسد از رضايت شغلي جلوگيري به عمل مي آورند.عوامل نگه دارنده، شامل خط مشي ها و شيوه هاي اداره ي امور سازمان، ماهيت سرپرستي فني، رابطه ي متقابل و دوجانبه ي بين كاركنان و سرپرستان و شرايط كار مي شود . زماني كه عوامل نگه دارنده – يا به اصطلاح بهداشت محيط- از آن چيزي كه كارمند به عنوان يك سطح قابل قبول مورد توجه قرار مي دهد كمتر شود، او ابراز نارضايتي مي كند. در هر حال، وجود عوامل نگه دارنده در حد قابل قبول يا بالاتر از آن، الزاماً موجب رضايت نمي شود .

تعهد سازمانی یک نگرش مهم شغلی و سازمانی است که در طول سال های گذشته مورد علاقه بسیاری از محققان رشته های رفتار سازمانی و روانشناسی خصوصاً روانشناسی اجتماعی بوده است . این نگرش در طول سه دهه گذشته دستخوش تغییراتی شده است . لوتانز اظهار می دارد که در متون تحقیقی اخیر، نگرش کلی تعهد سازمانی ، عامل مهمی برای درک و فهم رفتار سازمانی پیش بینی کننده خوبی برای تمایل به باقی ماندن در شغل آورده شده است . تعهد و پایبندی مانند رضایت ، دو طرز تلقی نزدیک به هم هستند که به رفتار های مهمی مانند جابه -جایی و غیبت اثر می گذارند(بکر،2006) . همچنین تعهد و پایبندی می تواند پیامدهای مثبت و متعددی داشته باشند، کارکنانی که دارای تعهد و پایبندی هستند، نظم بیشتری در کار خود دارند، مدت بیشتری در سازمان می مانند و بیشتر کار می کنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  19 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0