<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تأثیر فرهنگ سازمانی و ایجاد نام و نشان تجاری</span>
تاریخ انتشار:
22 مارس 2022
دسته بندی:

نقش محیط درونی سازمان در ایجاد نام و نشان تجاری: فرهنگ سازمانی در بردارنده ادلهای قوی درباره ارزش­هایی است که ویژگی­های نام و نشان تجاری را شکل می­دهد. یک درک واضح از فرهنگ سازمانی مبنایی را در جهت ایجاد تمایز یک نام و نشان تجاری در مسیری که مورد توجه مشتریان باشد ایجاد می­کند. تعاریف فراوانی از فرهنگ سازمانی وجود دارد. یک تعریف رایج آن، فرهنگ را مجموعه­ای از ارزش­ها می­داند که رفتاری را بر می­انگیزد. هانکینسون و هانکینسون (1999)، فرهنگ سازمانی را فلسفه کلی سازمان می­دانند، مجموعه­ای از ارزش­ها و عقاید که مسیری را که مردم از طریق آن فکر و رفتار می­کنند شکل می­دهد. رفتار کارکنان از آن­جا که به جوهره نام و نشان تجاری معروف است و ادراکات را تحت تأثیر قرار می­دهد، لذا عامل مهمی به شمار می­رود. بدون فرهنگ سازمانی مناسب و حمایتی، شانس بیسار کمی وجود دارد تا کارکنان بتوانند نام و نشان تجاری را زنده نگه دارند. فرهنگ سازمانی اثرمثبتی بر روی نام نشان تجاری آن سازمان دارد. در این راستا، ارزش­های کارکنان باید با ارزش­های نام و نشان تجاری همسو باشد؛ در غیر این صورت، نوعی تنش در نتیجه عدم تطابق بین ارزش­های فردی و ارزش­های مورد حمایت سازمان در کارکنان به وجود خواهد آورد (محمدیان و رونقی، 1388).

ارزش­های هسته­ای سازمان به عنوان جزئی از فرهنگ سازمانیک ارزش­ها به چند دلیل برای نام و نشان تجاری مهم تلقی می­شوند. اول آن­که ارزش­ها محمرک رفتار هستند و از دیدگاه درونی، خوشه­ای از ارزش­ها منجر به رفتارهای خاصی می­شود. تعریف ارزش­های هسته­ای برای یک نام و نشان تجاری سازمان را قادر می­سازد که درباره چرایی متمایز بودن خود به گونه­ای بسیار واضح، آگاه باشد. کالینز و پوراس ارزش­های هسته­ای ارزش­های سازمانی را این­گونه بیان می­کنند: تفکرات حیاتی و با دوام یک سازمان مجموعه­ای کوچک از اصول راهنمای بی­انتها که به هیچ تطبیق بیرونی نیاز ندارد (یورد: 1018)مسئولیت عمده تشخیص و تعریف تغییرات بازار بر دوش بازاریان شرکت­هاست. آن­ها بیش از هر گروه دیگر در سازمان، باید به تحلیل روندها بپردازند و به دنبال فرصت­ها باشند. اگرچه هر مدیری در سازمان نیاز دارد که محیط بیرونی را تحت نظر داشته باشد. بازاریابان دو مزیت را به همراه می­آورند: اولاً، استفاده از روش­های اصولی در جمع­آوری اطلاعات و ثانیاً، صرف زمان در جهت تعامل با مشتریان و تحت نظر قرار گرفتن رقابت. برخی از شرکت­ها سیستم اطلاعات بازاریابی را ایجاد نموده­اند که اطلاعات غنی را برای مدیران درباره خواسته­های خریداران، ترجیحات و رفتارهای آن­ها فراهم می­آورد. بازاریابان هم­چنین اطلاعات گسترده­ای را درباره الگوهای مصرف در سایر کشورها به دست می­آورند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:25صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0