<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تدریس</span>
تاریخ انتشار:
4 ژوئن 2021
دسته بندی:

تدریس : هدف اصلي امرآموزش ايجاد يادگيري در دانش آموزان است و اين امر با عمل تدريس اتفاق مي افتد. عمل تدريس سلسله فعاليت هاي مرتب، منظم، هدف دار و از پيش طراحي شده است؛ فعاليتي كه هدفش ايجاد مطلوب يادگيري است. فعاليتي كه به صورت تعامل و رفتار متقابل بين معلم و فراگير جريان دارد يعني ويژگي ها و رفتار معلم در فعاليت ها و اعمال شاگردان تأثير مي گذارد و بالعكس. از ويژگي ها و رفتارهاي آنان متأثر مي شود، اين تأثير ممكن است به صورت مستقل يا غيرمستقل به وقوع بپيوندد. به عبارت ديگر، تدريس عبارت است از تعامل يا رفتار متقابل معلم و شاگرد، براساس طراحي منظم و هدفدار معلم براي ايجاد تغيير در رفتار شاگرد(سيف، 1385).

 هدف از تدريس افزايش توانايي يادگيري است و تدريس خوب نتيجه اش خوب يادگرفتن است. دانش آموزاني خوب ياد مي گيرند كه راهبردهاي خوب يادگرفتن وكسب آموزش و پرورش را درخود توسعه مي دهند. الگوي تدريس به دانش آموزان كمك  می كند كه ذخاير اين راهبردها در آنان توسعه يابد، اين الگوها به رشد دانش آموزان به مثابه فردي با توانايي افزايش تفكر و رفتار عاقلانه و ساختن مهارت ها و تعهدات اجتماعي ياري مي رساند، متأسفانه در مدارس موجود چندان توجهي به اين اصل نمی شود. نظام هاي آموزشي و معلمان بيش از آنكه عمل كنند حرف مي زنند آنان با روش هاي خشك قالبي، ديكته كردن كتاب هاي درسي و برنامه هاي فشرده خود، قدرت انديشيدن را از شاگردان گرفته اند. مدارس به جاي انتقال و انباشتن حقايق علمي به ذهن شاگردان، بايستي به روش هاي فعال كه باعث افزايش قدرت تفكر انتقادي و انديشيدن در دانش آموزان مي شود تأكيد كنند(بهرنگي و آقاياري، 1383).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  92 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0