<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اموزش ضمن خدمت</span>
تاریخ انتشار:
27 آوریل 2022
دسته بندی:

آموزش ضمن خدمت: فعالیتی است نظام مند و تابع شرایط سازمانی که در هر سازمان یا شرکتی   می تواند سبب رشد و تغییرات اساسی در میزان مهارت های علمی، دانش و مهارت های علمی و فنی و توسعة نیروی انسانی گردد، به طوری که تأثیرات آن در کارآیی سازمان مؤثر واقع شود. آموزش ضمن خدمت عبارت است از تلاش هایی در جهت ارتقاء سطح دانش، آگاهی و مهارت های فنی، حرفه ای و شغلی کارکنان و استقرار رفتار مطلوب در آنان به نحوی که، برای انجام بهینة وظایف و مسئولیت های شغلی خود آماده شوند. جوهرة اصلی آن در همة نهادها و سازمان ها، افزایش کارآیی و اثربخشی کارکنان و ایجاد سازگاری اجتماعی و حرفه ای است. آموزش ضمن خدمت بیشتر جنبة کارآموزی و بازآموزی داشته و یادگیری در حین عمل و عمل در حین یادگیری رخ می گردد.محتوای آموزش ضمن خدمت آشنایی با تکنولوژی جدید، افزایش مهارت های فنی و دانش افزایی و آشنایی با شیوه های جدید می باشد. علاوه بر این، محتوای برنامة آموزشی دوره غالباً متکی بر آشنایی با کم و کیف مشاغل بالاتر و توجه به نیازهای سازمانی می باشد.

آموزش ضمن خدمت در زمینة شغلی است که ضمن خدمت و در محل کار ارائه می شود و یک شاغل با تجربه به آموزش گیر نحوة اجرای وظایف کاری را نشان می دهد (جزنی، 1384 :297). بیشترین توجه برنامه ریزی آموزشی ضمن خدمت، بهسازی و بهبود نظام و رشد توسعة انسانی است. منظور از آموزش ضمن خدمت این است که به فرد در ضمن انجام کار آموزش داده شود. هر کارمندی در عمل از بدو ورود تا پایان خدمتش در سازمان، ضمن پیمودن مدارج و حرکت از شغلی به شغل دیگر، آموزش می بیند. از این رو، آموزش ضمن خدمت را متداول ترین روش آموزشی ای دانسته اند که از مقبولیت بسیار برخوردار است و نقش بسیار مهمی در آموزش و مهارت های لازم برای انجام شایستة کار برای کارکنان ایفا می نماید. مزیت بزرگ آموزش ضمن خدمت این است که کارآموز، کاری را که مسئول انجام آن شده است یاد می گیرد و با ابزار و وسایلی که باید به کار ببرد، آشنا می شود و این آموزش در محیط واقعی کار انجام می گیرد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:15 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0