کشور باید ازعملکردها و پیشنهادات شورای عالی عتف بهره مند شود

وزیر علوم در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف؛

کشور باید ازعملکردها و پیشنهادات شورای عالی عتف بهره مند شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز امیدواری از اینکه از نتایج عملکرد کمیسیون‌های شورای عتف در کشور استفاده شود، گفت: ما باید با فرض اینکه شرایط اعتباری سال آینده بهتر است، یشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهیم تا با این نیت از نتایج این عملکرد، کشور منتفع شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در جلسه صد و هفتاد و سه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با اشاره به وضعیت بودجه بخش‌های پژوهشی در لایحه بودجه ۹۸ اظهار داشت: باید تا هفته آینده آیین نامه‌های عملیاتی و اجرایی در این حوزه تهیه شود تا قبل از آنکه تبصره‌های این لایحه به صحن دولت بیاید، این آیین نامه‌ها ارائه شوند.
دکتر غلامی با اشاره به برنامه ریزی ها و تلاش های وزارت علوم برای تامین بودجه مورد نیاز مجموعه آموزش عالی کشور تاکید کرد: در این خصوص و با توجه به فعال شدن دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری در حل مشکلات و معضلات کشور، ضروری است بودجه مناسب تخصیص یابد تا این اقدامات دچار اختلال و مشکل نشود.
وزیر علوم در ادامه با اشاره به اقدامات مناسب کمیسیون‌های دائمی شورای عتف ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات بتوان منابع کافی برای بخش پژوهش تامین شود تا بتوان برنامه‌های اساسی در این حوزه اجرایی شود.
دکتر غلامی با تاکید بر ارائه پیشنهادات برای لایحه بودجه ۹۸ در حوزه پژوهش، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در این حوزه کمبود بودجه و اعتبارات دولتی برای سال آینده است و با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان انتظار داشت که شرایط بودجه‌های پژوهشی در سال آینده بهتر از سال جاری باشد. هر چند در این شرایط با حفظ روحیه امیدواری تمامی تلاش ها را برای تخصیص های مناسب تر به کار می گیریم.
وی با بیان اینکه در سال جاری شرایط مناسبی برای دانشگاه‌ها در زمینه حمایت از فعالیت‌های پژوهشی فراهم نشد، تاکید کرد: دلیل آن نوسانات نرخ ارز بوده، هر چند در سال جاری تلاش شد با ارز چهار هزار تومانی به این مقوله پرداخت شود. ولی برای شش ماه دوم سال با مشکلاتی مواجه هستیم که باید بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه همچون گذشته و با همت و حمایتی مضاعف تر به کمک مجموعه آموزش عالی بیایند.
ر.ب ۴۵/ ع.ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم/ تحقیقات و فناوری

1 اذر 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0