روابط مشتری و نشان تجاری

  • رابطه بين رضايتمندی مشتري و وفاداري به نام و نشان تجاری

محققان بسياري بررسي كرده اند كه بين رضايتمندی مشتري و وفاداري به نام و نشان تجاری  ارتباط وجود دارد.. این ارتباط دو سويه است .بدين معنا كه هر يك بر ديگري اثر مستقيمي دارد.محققان  كرد كه رضايتمندی مشتري بر نگرش اثر مستقيم دارد.

  • رابطه بين نگرش و رفتار با وفاداري به نام و نشان تجاری 

اجزن و فيشبن تئوري ارتباط باورها ي مشتري و نگرشها و رفتار هاي او را مطرح كردند. اين نظريه فرض مي كند كه مشتري فرايند تصميم گيري را كه نتايج رفتارهاي جايگزيني و انتخابي است را بر اساس نگرشهاي خود انجام مي دهد. بديهي است كه تغيير منفي در نگرش ها موجب مي شود تا بسياري از مشتريان را به نامهاي تجاري ديگري سوق دهد.در حالت كلي فرايند نگرش وفاداري نام و نشان تجاری به اين صورت شكل مي گيرد كه وفاداري اوليه با يك شناخت اوليه شروع و سپس به يك حس عاطفي نزديك و در نهايت به يك رفتاررابطه اي معنا داري  مي رسد.اليور،در ارتباط با اين سه مرحله معتقد است يك پشتوانه علمي، مرتبط دهنده نگرش و رفتار با وفاداري مي باشد.

منبع

مهدوی کیا ، میثم (1392) ،بررسي تأثيرات كيفيت خدمات، ارتباطات و تجربه نام ونشان تجاري بر تعلق نام و نشان تجاري و توجهات خريد مشتري ، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازارگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0