افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در سال ۹۸/ تاسیس مراکز نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در سال ۹۸/ تاسیس مراکز نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری درباره افزایش حقوق اعضای هیئت علمی و رویکرد‌های جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری درباره افزایش ۴۰۰ هزارتومانی حقوق اعضای هیئت علمی در سال ۹۸ ، تاسیس مراکز نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و واکنش به لو رفتن سوالات آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی  همراه بود.

افزایش ۴۰۰ هزارتومانی حقوق اعضای هیئت علمی در سال ۹۸

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد گفت: برخی دانشجویان به دلیل دفاع نکردن از پایان نامه خود باید بخشی از شهریه ثابت را پرداخت می‌کردند که این موضوع اکنون بخشیده شده و دانشجویان تنها با پرداخت هزینه ترم می‌توانند درس خود را به پایان برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد درباره میزان جریمه‌ها گفت: جریمه این دسته از دانشجویان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود که از سوی دانشگاه بخشیده شد، همچنین کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه هم ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

تاسیس ۱۶ مرکز نوآوری در دستور کار دانشگاه فنی و حرفه‌ای

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در تمام رشته‌ها چه در صنعت، کشاورزی و خدمات ما توانایی ایجاد شرکت‌های مختلف را داریم باید به جوانان فارغ التحصیل و دانشجو کمک کنیم تا به سمت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بروند؛ یکی از برنامه‌های تشویقی ایجاد سراهای نوآوری است آنها می‌توانند کمک به سزایی به تجاری سازی محصولات کنند و بر اساس توافق نامه انجام گرفته مقرر شد ۱۶ مرکز نوآوری ایجاد شود و بنا داریم در آینده نزدیک این مراکز به به پیشبرد برنامه‌های دانشگاه کمک کنند و در استان‌ها ایجاد شوند.

وی بیان کرد: در سال جاری حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه برای ارتقای آزمایشگاه‌های خود خرج کردیم و البته از خیرین می‌خواهیم تا بیایند به ما کمک کنند؛ به دلیل آنکه بودجه ما کم است تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا متصدیان مختلف توجه ویژه‌ای به بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای داشته باشند و از خیرینی که در بحث آموزشی فعالیت می‌کنند می‌خواهیم تا به ما کمک کنند.

واکنش آشنا به لو رفتن سوالات آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی

عزیز آشنا مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی درباره ادعای مطرح شده مبنی بر لو رفتن سوالات آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: این موضوع را قویا تکذیب می ‌کنم.

وی ادامه داد: گزارش های مبسوطی از سوی ناظران و سازمان مدیریت مبنی بر برگزاری صحیح آزمون برای ما ارسال شده، داوطلبان ممکن است هر ادعایی را مطرح کنند.

آشنا اظهار کرد: اگر فردی در آزمون تقلبی کرده باشد ناظران ما تقلب او را صورت جلسه کرده‌اند و مواردی بوده است که توسط ناظران دریافت و نمره آن‌ها صفر منظور شده است.

ادغام مراکز دولتی نص صریح قانون است/ هیچ انحلالی در دستور کار وزارت علوم نیست

مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم درباره ادغام و تجمیع مراکز بیان کرد: البته ادغام و تجمیع مراکز دولتی جزو بخش‌هایی از نص صریح قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در آن به موضوع ادغام اشاره شده است.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه به دنبال ایجاد بستری مناسب برای هم‌افزایی بیشتر مراکز آموزشی هستیم، گفت: باید به صورت مصداقی مراکز مختلف را مورد توجه قرار دهیم و سپس درباره تجمیع و ادغام آنان با یکدیگر به نتیجه برسیم.

وی درباره ادغام دانشگاه‌های مهارتی بیان کرد: در حال حاضر این موضوع جزو اولویت‌ها ما قرار ندارد و فعلا در مورد ادغام مراکز مهارتی صحبت نمی‌کنیم.

حدود ۱۴۰۰ دانشجو ارز دریافت می‌کنند

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: مهلت ثبت نام ارز دانشجویی برای ۶ ماهه اول سال آینده، منوط به دریافت بخشنامه بانک مرکزی است و پس از دریافت این بخشنامه اعلام خواهد شد تا دانشجویان متقاضی مانند سال جاری در سایت ثبت نام کرده و برای دریافت ارز دانشجویی اقدام کنند.

صدیقی بیان کرد: در سطح کلی برای پرداخت ارز دانشجویی محدودیت داریم، به همین دلیل نمی‌توانیم آمار دانشجویان را خیلی بالا ببریم؛ امیدوار بودیم بتوانیم امسال به ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر ارز دانشجویی پرداخت کنیم، اما این عدد را نتوانستیم محقق کنیم و احتمالا تا پایان سال جاری به حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر می‌رسیم که در سال جاری از فرصت‌های کوتاه مدت مطالعاتی استفاده کرده‌اند.

صنعت خودرو در ایران تنها کارخانه است/ نوآوری، قصه‌ای پرغصه‌ دارد

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: فناوری را به پژوهش اضافه کردیم به همین دلیل به آن لطمه های بسیاری وارد شد، به صراحت می‌توان گفت در کشور فناوری خودرو نداریم اما به جرات می‌گویم فناوری موشک داریم زیرا این فناوری در کشورمان زایش و رشد داشته درحالی که صنعت خودروی ما کارخانه است.

وی با بیان اینکه عمل‌های مختلفی نسبت به علم و فناوری وجود داردگفت: علم و فناوری را می‌توان تولید و ترویج کرد برخی تصور می‌کنند فناوری علم کاربردی است اما فناوری همان صنعت است و نوآوری قصه پرغصه دیگری دارد.

نظام بدون کنکور باید جا بیفتد تا تعداد داوطلبان کاهش یابد

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام برای کنکور ۹۸ اظهار کرد: یک میلیون و ۷۶ هزار نفر در کنکور ثبت‌نام کرده‌اند و علت افزایش حدود ۲۲ هزار نفری آن این است که سال گذشته با توجه به تغییر نظام آموزش و پرورش، مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش خروجی نداشت در حالی که امسال خروجی‌های نظام فنی و حرفه‌ای ۳۰ هزار نفر است.

رئیس سازمان سنجش در خصوص میزان کاهش ثبت‌نام برای کنکور با توجه به پذیرش از طریق معدل افزود: ما برای امسال توقع کاهش آنچنانی در ثبت‌نام کنکور نداشتیم؛ این سیستم باید پایدار شود تا خودش را نشان دهد، زیرا در آن زمان است که داوطلب متوجه شود و اثر آن را برای سال‌‎های آینده خواهیم دید.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

26 اسفند 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0