بازدید معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مرز چزابه

در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی معاون و مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از موکب های زایران کربلای معلا در مرز چزابه بازدید کردند.

به گزارش ادا ر ه کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکترغلامرضاغفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بازدید از موکب های مستقر در مرز چزابه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به انتشار فرآخوان دومین سوگواره علمی، فرهنگی و هنری اربعین به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز، از عموم دانشگاهیان مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی که در راهپیمایی عظیم اربعین مشارکت دارند دعوت کرد با ثبت تجربه معنوی خود در قالب شعر، دل نوشته و خاطره، عکس، پایان نامه، فیلم و نماهنگ آثار خود را به دبیر خانه این رخداد ارسال کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه با آرزوی موفقیت برای همه نیروهای انتظامی و امنیتی و نظامی که با از خود گذشتگی و انگیزه خدمت به زایران اربعین حسینی برای برگزاری امن و آرام این رویداد حماسی فعالیت می کنند، گفت: افرادی که در این مجموعه برای حفظ امنیت زایران تلاش می کنند حقیقتاً شب و روز نمی شناسند و پیوسته در حال خدمت گزاری به زایران هستند که این توفیق بزرگی است.

دکتر غفاری افزود: ما در این زمان اندک بازدید از موکب ها تنها شاهد گوشه ای از زحمت های شما هستیم اما مردم کشور و زایران عزیز قطعاً قدردان تلاش ها و زحمت های شما هستند و همواره آرزوی تندرستی و توفیق برای همگی شما دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و هیات همراه ضمن دیدار از موکب های مردمی و گفت و گو با زایران حسینی از موکب های شهدای دانشجو (دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خوزستان)، پیام نور خوزستان، شهدای دانشگاه علمی و کاربردی و مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان بازدید کردند.

دکتر غفاری در دیدار با کاروان های دانشگاهیان و آرزوی تجربه ای سرشار از معنویت برای آنان، گفت: جامعه دانشگاهیان ایران دوشادوش دیگر قشرها با حضور پرشور در راهپیمایی عظیم اربعین عشق و ارادت خود را به ساحت خاندان اهل بیت و فرهنگ دوران ساز حماسه ساز حسینی ابراز می کنند.

وی افزود: بی گمان آثار و برکات این سفر معنویت آفرین در اعتلا و توسعه فرهنگی دانشگاه ها موثر خواهد بود و از همین رو لازم است دانشگاهیان از این فرصت کم نظیر فرهنگی و معنوی بهره گیرند.

در ادامه این بازدید دکتر غفاری و مهندس عسکری معاون و مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به همراه مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز در قرارگاه چزابه حضور یافتند که سرهنگ نقیب فاطمی معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان خوزستان به تشریح چگونگی ورود زایران به مرز چزابه، ساماندهی و هدایت آنها به سمت مرز عراق و استقرار تیم های امنیتی و انتظامی در این مسیر پرداخت.

این مراسم بازدید با حضور و همراهی دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، دکتر علی یاری مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز و روسای دانشگاه های علوم و فنون دریایی خرمشهر، خاتم الانبیاء بهبهان، پیام نور خوزستان، علمی کاربردی خوزستان و دانشگاه آزاد اسلامی استان، انجام شد.

دومین سوگواره ملی علمی و فرهنگی و هنری اربعین اسفندماه امسال برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند تا ۱۰ دی ماه آثار خود را به دبیرخانه این رویداد در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز ارسال کنند.

ر.ب ۴۵/ ع.ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم

6 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0