<span itemprop="name">پرسشنامه نگرش معلمان نسبت به تحقیق پاپاناستاسیو</span>

نگرش معلمان نسبت به تحقیق: در عصر جهانی شدن، بسیاری از نظام های آموزشی دریافتند که جهت بقاء و پیشرفت، باید به صورت استراتژیک عمل کنند و پژوهش را به عنوان جزء لاینفک فرایند برنامه ریزی استراتژیک پذیرا باشند. بنابراین تلاش می کنند تا منابع و فعالیت های خود را در قالب آموزش و تحقیق با نگاه استراتژیک برای تغییر محیط به طور جهت دار با محوریت تقویت انگیزه پژوهشی توسعه دهند (کرامتی، 1388). از این رو یکی از مسائل قابل توجه در حوزه آموزش ارزیابی رفتارهای پژوهشی محققان و بررسی عوامل، دلایل و انگیزه های آن ها می باشد (صالحی و همکاران، 1394).

نگرش معلمان نسبت به تحقیق یکی از مهم ترین اشکال روندهای آموزشی در نظام آموزش و پرورش است. پژوهشگران بیان می کنند که توسعه و  بهبود  فعالیت های پژوهشی معلمان به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر، مسئولان و دست اندرکاران مراکز آموزشی را به تکاپو برای تدوین سیاست ها و راهبردهای توسعه ایی و ایجاد پایگاه های دانشی و بستر سازی مناسب در این زمینه انداخته است(مارتوشوی و همکاران، 2014). بنابراین آموزش و پژوهش به عنوان مهم ترین رسالت آموزش و پرورش در جهان معاصر، در تربیت مؤثر دانش آموزان و تولید دانش تبلور می باید. امروزه اهمیت پژوهش بدان جهت است که آن را موتور محرکه ملت ها می دانند(ادیب و همکاران، 1394).

مشخصات

پرسشنامه نگرش معلمان نسبت به تحقیق: پرسشنامه توسط پاپاناستاسیو(۲۰۰۵) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 31 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه پنج بعد سودمندی تحقیق در شغل، اضطراب تحقیق ، نگرش مثبت به تحقیق، تناسب با زندگی روزمره، دشواری انجام تحقیق را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط مرادی(1396) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 31گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0