<span itemprop="name">پرسشنامه نظام نگهداشت منابع انسانی کهزاد</span>

نظام نگهداشت منابع انسانی: حفظ و نگهداشت کارکنان فرآیند طراحی برنامه های بهداشت و ایمنی و ارائه خدمات رفاهی را تحلیل می نماید(کهزاد، 1392). نگهداری به مفهوم جلوگیری از ترک خدمت و حفظ افراد در سازمان، که در زمینه سازمان­ها باید تدابیر لازم به کار گیرند (مهتاس، 2006). حفظ و نگهداشت فرآیندی است که مدیریت با استفاده از عواملی همچون نظام پرداخت  اثربخش، آموزش و بهسازی، ارتقا بر اساس شایستگی و اعطا امکانات رفاهی و خدماتی مناسب و .. سعی می کند تمایل به تداوم خدمت کارکنان در سازمان را افزایش دهد. نگهداشت عبارت است از ایجاد شرایط مطلوب اشتغال برای کارکنان تا به واسطه آن حاضر به انتقال به سازمان دیگر نباشند (کهزاد، 1392).

نیروی انسانی و توسعه دانش و بالا بردن سطح مهارت آنها می تواند عامل موثری در بقا و حفظ موجودیت سازمان باشد و همواره اثربخشی و کارایی سازمان را در سطح متعادلی قرار دهد (کانل و زینوبیا، 2009).در این بین بايد به خاطر داشت كه نيروهاي انساني به همان اندازه كه عامل تعيين كننده در حفظ موجوديت و موفقيت سازمان محسوب مي­شوند مي­توانند مشكل ساز نيز باشند و مديران را در دست يافتن به اهداف سازمان مستأصل سازند. امروزه نقش كليدي نگهداشت منابع انسانی باعث شده براي جذب نيروهاي شايسته بين سازمانها رقابت شديدي صورت گيرد و مديران با نگرش كلان براي ورود و خروج افراد و عواقب و هزينه هاي از دست دادن كاركنان اهميت قائل شوند (متاس، 2006).

مشخصات

پرسشنامه نظام نگهداشت منابع انسانی: پرسشنامه نظام نگهداشت منابع انسانی توسط کهزاد (1392) بر اساس مقیاس­های سنجقي و همکاران (1390)، اله وردی و همکاران (1391) و مهرابیان و همکاران (1390) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 93 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد ابعاد پرسشنامه شامل احساس عدالت سازمانی، تأمین نیازهای کارکنان، تعهد سازمانی، که بر گرفته از پرسشنامه سنجقی و همکاران (1390)، محتوا و ماهيت شغل، رضايت وامنيت شغلي، مشخص بودن اهداف وانتظارات، فضاي همكاري وانسجام گروهي، حقوق پرداختي ومزايا، مديريت و رهبري نیز برگرفته از پرسشنامه اله وردی و همکاران (1391) و مهرابیان و همکاران (1390) بود.

تعداد صفحات:  13صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 93گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0