<span itemprop="name">پرسشنامه تعهد ارتباطی ادرکن و همکاران</span>

تعهد ارتباطي: تعهد عبارت است ميل به ادامه ارتباط و اطمينان از آن كه ارتباط ادامه خواهد داشت. تعهد ارائه دهنده بالاترين مرحله از پيوند ارتباط است. تعهد یکی از مهمترین متغیرها جهت شناخت و تداوم روابط بازاریابی بوده و ساختار مفیدی برای ارزیابی احتمالی وفاداری مشتری و پیش بینی روند خرید آتی وی می باشد طبق دیدگاه مورگان وهانت تعهد، اعتقادی است که یک طرف مبادله برای داشتن روابط مداوم با طرف دیگر حداکثر تلاش خود را در جهت حفظ آن رابطه به کار می گیرد(دلخوش، 1393).

سطح تعهد رابطه، همكاری را بازتاب می دهد تعهد به عنوان پیمان و قول صریح و ضمنی ادامه رابطه بین طرفین تجاری، به عنوان اطمینان سازمان ها در یك رابطه طولانی مدت و ایستا ،به عنوان میل به سرمایه گذاری در رابطه با طرف مقابل تجاری و نیز به عنوان درجه ای كه تامین كننده احساس وفاداری و توجه به رابطه طولانی مدت شراكت می كند تعریف شده است. منطق بحث پیرامون تعهد ناشی از قرار گرفتن این مساله در کانون ادبیات و متون تحقیق روابط بین سازمانی نهفته است چرا که تعهد دارای پیامد های بسیاری چون جذب و حفظ مشتری است. تعهد به عنوان یک قدرت و سرمایه است و موجبات تداوم روابط را فراهم می کند. در بازاریابی ، تعهد یک ساخت زیربنایی محسوب می شود رویکردی است که از بازاریابی سنتی به بازاریابی تعاملی میل می کند به این معنا که سازمان ها باید تاکید بیشتری در حفظ مشتریان سودآور خود داشته باشند (ادرکن و همکاران،2003).

مشخصات

پرسشنامه تعهد ارتباطی: پرسشنامه تعهد ارتباطی توسط ادرکن و همکاران(2003) طراحی شده است. پرسشنامه شامل 5 سوال بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه در تحقیقات متعددی استفاده شده است و روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته است. پرسشنامه توسط دلخوش( 1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 5گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0