<span itemprop="name">پرسشنامه هیجانات تحصیلی پکران و همکاران</span>

هیجانات تحصیلی: در راستای توجه به بحث ارتباط بین هیجان و شناخت و در نظر گرفتن این نکته که کلاس مکان تجارب هیجانی چندگانه شامل هیجانات مربوط به موفقیت یا شکست تحصیلی، پذیرش یا عدم پذیرش بوسیله دوستان و … است، سبب توجه خاص محققان تربیتی به عناصر هیجانی کلاس شده است. به گونه ای که در چند سال اخیر بر تعداد دانشمندانی که بر بافت آموزشی با نگاه هیجانی تحقیق می­کنند، افزوده شده است. باید گفت که اگر چه درک روابط چندگانه و متقابل بین فرایندهای انگیزشی، هیجانی و شناختی یک موضوع نوظهور در تحقیقات روانشناسی تربیتی محسوب می­شود. اما برخی تلاش­های نظری برای تعیین این روابط و تمرکز بر هیجانات بر بافت آموزشی صورت گرفته است (فراشاهی، 1394). دانش آموزان در موقعیت های تحصیلی هیجان های مختلفی را تجربه می کنند. هیجان ها با انگیزش، راهبردهای یادگیری، منابع شناختی، خودگردانی یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه داشته و بر سلامت روان شناختی و جسمانی آنان اثر گذار هستند. هیجان های تحصیلی به طور مستقیم با فعالیت های پیشرفت یا پیامدهای پیشرفت تحصیلی گره خورده اند. این هیجان ها موقعیت های گوناگون حضور در کلاس درس، امتحان و زمان مطالعه را شامل می شوند(پکران ، 2006).

مشخصات

پرسشنامه هیجانات تحصیلی: پرسشنامه هیجانات تحصیلی توسط پکران و همکارانش(2002) طراحی شده است. این پرسشنامه مشتمل بر 75 گویه می باشد که با طیف پنج درجه ای لیکرت هیجانات تحصیلی را می سنجد. پرسشنامه حاوی سه گویه (هیجانات مربوط به امتحان، هیجانات مربوط به کلاس، هیجانات مربوط به یادگیری) می باشد. ماده­های 1 تا 22 متعلق به هیجان­های مثبت (برای مثال، از کسب دانش جدید لذت می­برم) و ماده­های 23 تا 75 متعلق به هیجان­های منفی (برای مثال، مطالعه مرا خشمگین می­کند) می­باشد. این پرسشنامه در پژوهش نیکدل و همکارانش(1392) اعتباریابی شده است. در این پژوهش مشخص شد ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه پژوهش 88/0 گزارش شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 75گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0