<span itemprop="name">پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی ليتيون و همکاران</span>

نگرانی از تصویر بدنی: تصوير بدن به دريافت­ ها، انديشه­ ها و احساس‌ها در مورد بدن و تجربه بدني اطلاق مي‌شود(ليتيون و همکاران، 2005). متخصصان بهداشت رواني، به دليل اهميت تصوير بدني در ارتباطات اجتماعي و روابط بين فردي پژوهش هاي گوناگون را در اين زمينه انجام داده­اند. پژوهش ها نشان مي‌دهد كه برخي افراد اشتغال ذهني مداومي درباره­ ي ظاهر جسماني خود دارند و عليرغم طبيعي يا تقريباً طبيعي بودن ظاهر جسماني، ترس مفرط و نگران كننده­اي از زشت يا غير جذاب بودن خود گزارش مي‌كنند (بلينو و همكاران2006).  به نظر مي‌رسد افرادي كه احساس خوبي نسبت به خود دارند، معمولاً احساس خوبي نيز نسبت به زندگي خواهند داشت. در واقع، تصوير مثبت از جسم خويش، سبب ايجاد حس ارزشمندي در فرد و تصوير ذهني كه به هر صورت دستخوش تغيير شده باشد، منجر به تغييراتي در ميزان حس ارزشمندي مي­شوند(فکرت، 1392).

مشخصات

پرسشنامه نگرانی از تصویر بدنی: پرسشنامه  نگرانی از تصویر بدنی توسط ليتيون و همکاران(2005) طراحی شده است. پرسشنامه حاوي 19 آيتم است. اين ابزار دو عامل دارد که عامل اول نارضايتي و خجالت فرد از ظاهر خودوارسي کردن و مخفي کردن نقايص ادراک شده را در بر مي‌گيرد. عامل دوم ميزان تداخل نگراني در باره ظاهر را در عمل کرد اجتماعي فرد نشان مي‌دهد. این پرسشنامه توسط فکرت(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  7صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 19گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0