<span itemprop="name">پرسشنامه قابلیت جذب دانش منبيوا و همکاران</span>

قابلیت جذب دانش: علاوه بر ذخيره دانش در داخل سازمان‌ها، در خارج از سازمان‌ها هم منابعي از دانش وجود دارند که سازمان‌ها با دستيابي به آنها مي‌توانند قابليت‌هاي رقابتي خود را گسترش و توسعه دهند. کوهن و لونتيال(1990) اين فرآيند يعني دستيابي به دانش بيروني را قابليت جذب دانش ناميده‌اند آنها مفهوم قابليت جذب دانش را توسعه داده‌اند و آن را به عنوان توانايي يک سازمان جهت تشخيص، جذب و بهره برداري دانش از محيط تعريف کرده‌اند که بر شايستگي سازمان براي نوآوري و انطباق با محيط بيروني اش مي‌افزايد. توانايي کارکنان: توانایی کارکنان عبارت است از سوابق آموزشي و مهارت هاي شغلي کسب شده که دانش پيشين را تشکيل داده و سازمان نياز دارد تا اين دانش را دروني سازي کرده و آن را به کار گيرد(منبيوا و همکاران ، 2003). انگيزش کارکنان : انگیزش کارکنان عبارت است از توانايي انجام فعاليتي که معمولاً بيانگر پتانسيلي براي انجام بعضي از وظايف به صورت اثربخش از طريق انگيزه هاي فردي است (منبيوا و همکاران ، 2003).

مشخصات

پرسشنامه قابلیت جذب دانش : جهت اندازه‌گيري قابلیت جذب دانش، از پرسشنامه‌اي که توسط منبيوا و همکاران (2003) طراحي شده بود. اين پرسشنامه مشتمل بر 2 مؤلفه (توانايي افراد و انگيزش افراد ) بوده که از 10 سؤال در طيف 5 درجه ليکرت تشکيل شده است. این پرسشنامه در مطالعه رجایی(1391) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 10گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0