<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری اثربخشي</span>
تاریخ انتشار:
18 ژانویه 2021
دسته بندی:

صاحبنظران به مديريت از ابعاد و جنبه‌هاي مختلف نگريسته‌اند و وجوه گوناگون آن را در سازمان مورد بحث قرار داده‌اند، بطور معمول آنچه از مفاهيم درتعاريف مديريت بدست مي‌آيد، اينست كه تقريباً عموم صاحبنظران علاوه بر كاركردها و وظايف مدير در سازمان، اثربخشي سازماني را نيز مورد توجه و تأكيد قرار داده‌اند.«كريتنر» با توجه به اين ابعاد گفته است: «مديريت يعني، فرآيند كار كردن با ديگران و از طريق ديگران و با استفاده از منابع محدود بنحوي كه هدف سازماني با اثربخشي در محيطي متغير تحقق يابد.» (پرداختچي، 1375، ص 51) بنابراين مدير بايد به تغيير در همه ابعاد آن توجه كند، حتي در نقش خود؛ «نقش مدير بطور مداوم در حال تغيير است در عين حال بسياري از مشاهدات به عمل در آمده گذشته مي‌تواند امروز هم به عمل در آيد.» (اچسون و دامين گال، ترجمه بهرنگي، 1380، ص 350).

در اين بخش (مفاهيم و نظريه‌هاي اثربخشي) مدلهاي اثربخشي و شاخصهاي اثربخشي دبيرستان مورد مطالعه قرار مي‌گيرد. در عين حال اين موضوعقابل توجه است كه تعريف و تعيين اثربخشي يك سازمان شايد در نگاه اول بصورت موضوعي نسبتاً مشخص جلوه كند اما متخصصان سازمان و مديريت بخوبي مي‌دانند كه مطالعه آن مسائل پيچيده و مباحثه برانگيز سازمان را مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌دهد(اسكات، ترجمه بهرنگي، 1380، ص 446).آميتاي اتز يوني معتقد است يك سازمان زماني اثربخش است كه نتايج قابل مشاهده و فعاليتهاي آن با اهداف سازماني برابر بوده يا بيشتر از آنها باشد (هوي و سيكل، 2003).فيدلركه نظريه رهبري اثر بخش را مطرح كرده است. اثربخشي را مشتغل بر روابط مدير با همكاران، ميزان كار از پيش تعيين شده، ميزان قدرتي كه مدير از مقام خود به دست مي‌آورد مي‌داند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  45صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0