<span itemprop="name">مفهوم ومبانی نظری  آگاهی سرمایه گذاران</span>
تاریخ انتشار:
11 مارس 2021
دسته بندی:

آگاهی سرمایه گذاران: به گفتة بلكمور  آگاهی هم بديهي ترين چيزي است كه مي توانيم آن را بررسي كنيم و هم دشوارترين. (بلكمور، 1387). بنا به تعريف سرل  كه از طريق اشاره صورت مي پذيرد و نه به طور مثال از طريق يك تحليل مفهومي ” حالات آگاهانه، آن حالات احساس، ادراک و آگاهانه هستند كه از صبح وقتي شما از يك خواب(بی رویا)بيدار مي شويد ، آغاز مي شوند و تا انتهاي روز كه شما به خواب مي رويد و يا به شكل ديگري (نا آگاه) می شوید ادامه پيدا مي كنند Searle, 2007, p.326)).مغز انسان دارای سه نوع نظام‌ شناخت است:1.نظام شناخت شورمندانه یا عاطفی که دانایی شورمندانه یا عاطفی‌ را پدید می‌آورد.2.نظام شناخت دریافتمندانه یا ادراکی  که دانایی دریافتمندانه یا ادراکی را موجب می‌شود.3.نظام شناخت هوش‌ورزانه یا اندیشه‌ورزانه که عامل دانایی‌ هوش‌ورزانه یا اندیشه‌ورزانه است.(طاهری،1388).

میزان آگاهی و ارزش اطلاعات حسابداری از دیدگاه سهامداران از طریق تحقیقات مشاهده ای مورد ازمون قرار گرفته و همبستگی اطلاعات منتشر شده حسابداری و تغییرات قیمت سهام محاسبه و تحلیل شده است . چنانچه این همبستگی با اهمیت باشد می توان ان را شاهدی بر سودمنری اطلاعات برای سرمایه گذران به شمار اورد  .آگاهی سرمایه گذاری تعاریف متفاوتی را در خود جای داده است و درمعنای اقتصادی آن عبارت است آگاهی  و دانش کافی از مخارجی که صرف افزایش یا حفظ ذخیره سرمایه می‌گردد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 23 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0