<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری نظریه های اجتماعی گرایش به مواد مخدر</span>
تاریخ انتشار:
22 آوریل 2022
دسته بندی:

نظریه های اجتماعی گرایش به مواد مخدر :نظریه های جامعه شناسی به بررسی ساختار های اجتماعی و رفتار های اجتماعی می پردازد. بنابراین مصرف مواد را در یک بافت اجتماعی مطالعه می کند. یک دیدگاه جامعه شناختی اغلب مصرف مواد را محصول وضعیت ها و روابط اجتماعی می داند که باعث ایجاد نا امیدی ، ناکامی ، محرومیت و احساس عمومی ، از خود بیگانگی در میان بخش های آسیب پذیر جمعیت می شوند.برخی از مطالعات به این نکته پی برده اند که معرف مواد مخدر در بین نوجوانان متاثر از احساس خستگی مداوم و افسردگی است. همچنین پی برده اند که همانند جنبه های دیگر نوجوانی معمولا با انجام این دوره به پایان می رسد. علاوه بر این برخلاف برداشت معمولی ، پژوهش ها دریافته اند که مصرف مواد مخدر به طور معمولی یک فعالیت گروهی است که جوانان آنرا یکپارچه و به طور اجتماعی انجام می دهند. جامعه شناس به ما تذکر می دهد که مصرف موادی را که تابع موقعیت و زود گذر است از مصرف موادی که وابستگی و اعتیاد می آورند جدا می کنیم. رویکرد های درمانی که بر نظریه های جامعه شناختی مبتنی هستند. معمولا بر اجتماعی شدن دوباره تاکید می کنند. در واقع باز سازگاری اجتماعی بزهکاران با شناسایی و درمان علل جسمانی ، روانی و اجتماعی ناسلزگاری آنان بخشی از سیاست جنایی پیشگیرنده است.

چنانچه گفته شد با سازگاری بزهکاران جزء اهداف مجازات نیز به شمار می آید ، با این تفاوت که ابزار و شیوه بکارگیری آنها برای این منظور یکسان نیست. زیرا در اجرای مجازات علاوه بر بازسازگاری بزهکاران از هدف های دیگر یعنی تاوان خواهی و ارعاب آنها غفلت نمی شود. اما در اجرای اقدامات تامینی به شرط کفایت پیشگیری فقط باز سازگاری بزهکار مد نظر است.  برای نمونه تدابیر تربیتی درباره اطفال بزهکار ، ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر و الکل اقدامات بازسازگار کننده محسوب می شوند. همچنین تدابیر درمانی نسبت به بزهکاران مبتلا به بیماری های روحی به قصد احیاء توانایی های روانی و سازگاری کردن دوباره آنها اثر پیشگیرنده دارد ولی در عین حال با نگه داشتن بیماران مذکور پیشگیری خنثی کردن حالت خطرناک آنها نیز حاصل می شود .ن ظیر آنچه اثباتگران و طرفداران اقدامات تامین تدابیر خنثی کننده و مراقبت از بدهکاران را اقدامات دفاع اجتماعی فرض می کردند و اعتقاد داشتند که برای مجرمین خطرناک کافی است آنها را در وضعی قرار داد که نتوانند به جامعه آسیب برسانند از این رو لومبروزو تدابیری مثل نگاهداری دایمی بزهکاران به عادت یا به کار واداشتن ولگردان در کارگاهها را پیشنهاد می کرد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 24صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0