<span itemprop="name">ادبیات و پروتکل آموزش مهارت‌های زندگی موتابی و همکاران</span>
تاریخ انتشار:
8 دسامبر 2021
دسته بندی:

مهارت های زندگی: اصطلاح مهارت در معانی مختلفی به کار رفته است. وقتی گفته می­شود کسی مهارت انجام کاری را دارد مثلأ مهارت تایپ کردن، این بدین معنی است که او با آموزش و تمرین می­تواند به راحتی و به نحو احسن مطالب را تایپ نماید. او کاربرد تمام کلیدهای ماشین تایپ را می­داند و به طرز صحیح از انگشتان خود استفاده می­کند، او می­تواند بدون کمک کردن به کلیدهای ماشین تایپ، با سرعت مطالب را تایپ نماید. ممکن است هر کسی بتواند از یک دستگاه ماشین تایپ استفاده کند و مطالبی را تایپ نماید. اگر مهارت تایپ کردن را نداشته باشد، برای پیدا کردن کلیدها باید کمی وقت صرف کرده تا حروف را پیدا کند و یا ممکن است فقط با یک انگشت جملات را تایپ کند. یعنی، حتی در صورت نداشتن مهارت لازم، می­تواند مطالب را تایپ کند اما فرق بین کسی که مهارت تایپ کردن ندارد با کسی که این مهارت را دارد این است که او مطالب را در حداقل زمان با کمترین غلط تایپ می­کند ولی فرد عامی با حداکثر زمان و بیشترین غلط تایپ می­کند. داشتن مهارت در تمام زمینه ها مطرح است به عنوان مثال نجاری، رانندگی، آشپزی، نقاشی، مطالعه کردن و زمینه­های دیگر، درحقیقت مهارت یعنی داشتن توانایی­های لازم برای انجام صحیبح یک کار.

در برنامه آموزش مهارتهای زندگی، مهارت یعنی: توانایی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت­های اجتماعی، انجام تصمیم گیری­های صحیح، حل تعارض­ها و کشمکش­ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه می­زنند. به معنی دیگر مهارتهای زندگی، مهارت شخصی و اجتماعی است که هر فردی باید آنها را یاد بگیرد تا بتواند در مورد خود، انسان­های دیگر و کل اجتماع به طور موثر، شایسته و مطمئن عمل نماید (سازمان بهزیستی کشور، دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی معاونت امور فرهنگی وپیشگیری،1386).در پیشینه مربوط به بیست سال گذشته اصطلاحاتی به کار رفته و تعریف شده است که امروزه تحت عنوان مهارتهای زندگی مطرح می شود.برای مهارتهای زندگی تعاریف متعددی ارائه شده است که از آن جمله عبارتند از: مهارتهای زندگی، آن مهارت ها یا تکالیفی هستند که با عملکرد مستقلانه و موفقیت آمیز یک فرد در زندگی بزرگسالی ارتباط پیدا می­کند و کارآیی فرد را در اکثر فعالیت­ها افزایش می­دهد.آموزش مهارتهای زندگی در سال و با اقدامات دکتر گیلبرت بوتوین (1979) آغاز گردید. وی در این سال یک مجموعه آموزش مهارتهای زندگی برای دانش­آموزان کلاس هفتم تا نهم تدوین نمود که با استقبال فراوان متخصصان بهداشت روان مواجه گردید.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات به همراه پروتکل مهارت زندگی  می باشد که در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: 7 فایل WORD

تعداد فایل های پروتکلیک پروتکل در قالب فایل WORD

شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0