<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه هوشمندی رقابتی کالف و اسمیت</span>
تاریخ انتشار:
16 نوامبر 2021
دسته بندی:

 هوش رقابتی: هوشمندي رقابتي مفهوم جديدي نيست. شرکتها هميشه سعي داشته اند بدانند که رقباي آنها چه مي کنند. اين مفهوم از دهه 1980 جاي خود را در محافل آکادميک باز کرد. برخي از نويسندگان ادعا کرده‌اند مايکل پورتر محقق معروف مديريت استراتژيک، با معرفي نيروهاي پنج گانه رقابتي و استراتژيهاي ژنريک، مفهوم هوشمندي رقابتي را خلق کرده است. پورتر در ايجاد انجمن متخصصان هوشمندسازي رقابتي سال 1986 پيشگام بوده و نخستين شماره مجله هوشمندي رقابتي را در سال 1990 منتشر ساخته است.بعضي کشورها، نظير فرانسه، ژاپن، سوئد و ايالات متحده در استفاده از سيستم‌هاي هوشمند رقابتي پيشرفتهاي قابل ملاحظه اي داشته اند. در اين کشورها، هوشمندي رقابتي جايگاه خود را به عنوان يک عامل مهم در کسب مزيت رقابتي پيدا کرده است.حتي دانشگاه لوند در سوئد نخستين دانشگاهي است که در رشته هوشمندي رقابتي مقطع دکترا را داير کرده است. به هر حال هوشمندي رقابتي از جمله مفاهيمي است که به سرعت رشد کرده و جامعه متخصصان هوشمندي رقابتي، در هر سال 40 درصد رشد داشته است(کالوف، 1996،4). همچنين شرکتهاي مشهور بسياري، مانند: جنرال الکتريک، موتورولا، مايکروسافت، اچ پي، آي بي ام، اي تي اند تي، اينتل، تري ام، زيراکس، مرچ، کوکاکولا و کرايسلر همگي از سيستم‌هاي هوشمند رقابتي استفاده مي‌کنند.

MIS  و سيستم هاي اطلاعات مدیریت با اين همه در دهه ي 1980 بود كه سيستم هاي هوش كسب و كار پديدار شدند تا امكان استفاده از اطلاعات پيراموني با اثربخشي بيشينه فراهم شود.اما از اوايل دهه 90 ميلادي با تكميل رويكرد هاي رنگارنگي از نظام هاي مديريتي، موضوع هوش رقابتي به عنوان بخش اعظم هوش سازماني در مجامع علمي فراگير شد. در اين دوران پژوهشگران رويكردهاي گوناگوني را براي اندازه گيري هوش رقابتي و اثرهاي آن در سازمان طرح ريزي نمودند و بكار گرفتند. اما از اوايل دهه 90 ميلادي به عنوان بخش جدايي ناپذير از ادبيات كسب و كار بين پژوهشگران و در مجامع علمي فراگير شد. برآورد مي شود از نظر حجمي بيش از 85 درصد هوش سازماني را هوش رقابتي تشكيل مي دهد و تا كنون انديشه انديشمندان بسياري در دانشگاه هاي سراسر جهان به پردازش هوش رقابتي معطوف گرديده است (مارین و پولتر ،2004،80-165).«هوش سازماني عبارت است از به كارگيري توان فكري سازمان براي دستيابي به رسالت و مأموريت در محيط رقابتي» (آلبرچ،2010).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات هوش رقابتی همراه پرسشنامه استاندارد کالف و اسمیت(2001)در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری:2 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:  39گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0