<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه رفتار صادراتی شرکت کماکم</span>
تاریخ انتشار:
20 می 2022
دسته بندی:

بازار صادرات:صادرات در لغت به معنای انتقال کالا یا ارسال و فرستادن کالا از جایی به جای دیگر چه در داخل کشور و یا از داخل به خارج کشور است(ابراهیمی و همکاران،1378). به عبارت دیگر صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه­ای  و حرفه­ای­های بازار در آن سوی مرزها. صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است و همچنین صادرات برای کسب درآمد ارزی حاصل می­شود و در برقراری موازنه تجاری و ایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می­نماید.به هر شخص حقیقی و یا حقوقی که دارای کارت بازرگانی و یا مجوز وزارت بازرگانی بوده و اقدام به صدور کالا نماید صادر کننده اطلاق می­شود(زینال­زاده، 1385).یک دفتر فروش خارجی به تولید کننده یا فروشنده داخلی این امکان را می­دهد که در بازار خارجی کالای خود را به فروش برساند. دفتر مذکور مسئولیت فروش و توزیع را به عهده دارد.

برخی از واحدهای صادراتی در کشورهای مشترک­المنافع، برای صادرات کالای خود از این روش استفاده می­نمایند. شرکت­های بازرگانی می­توانندنمایندگان خود را از داخل کشور در زمان­های خاص به منظور فعالیت­های بازرگانی به بازارهای خارجی روانه نمایند، حضور نمایندگان شرکت­ها در نمایشگاه­های بین­المللی در کشورهای خارجی، نمونه­ای از این می­باشد(زینال زاده، 1385). صادرات از دو دیدگاه تقسیم­بندی شده است. در دیدگاه اول صادرات به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می­شود و در دیدگاه دوم به نه بخش قابل تقسیم است:الف- صادرات مستقیم:شرکت­هایی که خریداران خارجی، آنان راتشویق به صادرات می­کنند، معمولا از این روش استفاده می­نمایند. به علاوه فروشندگانی که صادرات آنان آن­قدر افزایش یافته که می­توانند هزینه­های اداره سازمان صادراتی خود را بر عهده بگیرند، نیز از این روش استفاده می­کنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات بازارصادرات  همراه پرسشنامه استاندار برارنیا ادبی(1392) ددر اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: 4 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:17گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0