<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه اعتماد عمومی صفاری نیا و شریف</span>
تاریخ انتشار:
18 ژانویه 2022
دسته بندی:

اعتماد: اولين قدم در توصيف يك ساختار درك معني ومفهوم آن ميباشد. اعتماد يك عنصر مهم در بين سازمانها و معاملات تجاري است كه  تسهيلكننده ريسك ميباشد و به طور قابل ملاحظهاي روانكننده معاملات اقتصادي. بررسي ادبيات موجود حاكي از آن است كه عليرغم تحقيقات صورت گرفته در زمينه اعتماد، تعريف علمي جامع براي آن وجود ندارد وحتي در پايه نيز اختلاف وجود دارد اين اختلاف نظر ناشي از دو دليل ميباشد:الف) اعتماد يك مفهوم انتزاعي ومجرد دارد واغلب با مفاهيم مرتبط مانند اعتبار، اطمينان و دلگرمي قابل معاوضه ميباشد. بنابراين براي واژه اعتماد ومشخص كردن تمايز بين اعتماد با مفاهيم مرتبط با آن محققين داراي چالش هستند.ب) اعتماد يك مفهوم چند بعدي است كه داراي ابعاد رفتاري،احساسي وادراكي ميباشد وزمينههاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته است.اما هررشته برداشت متفاوتي از اعتماد دارند(ونگ ، 2005).به نظر بسیاری از صاحبنظران توافق جهان شمولی درباره تعریف اعتماد در دست نیست. به عنوان مثال فرهنگ اکسفورد اعتماد را اتکا یا اطمینان به برخی ویژگی ها یا خصایص یک شخص یا سازمان، پذیرفتن یا اعتبار دادن به شخص یا سازمان بدون بررسی و دریافت شواهد و قرائن، باور یا اعتقاد یا اتکا به صداقت یک فرد یا سازمان داشتن انتظارات مطمئن نسبت به فرد یا سازمان، و همچنین صداقت، درستی و وفاداری تعریف کرده است.

(زاهدی، خانباشی و رضایی،  1390: 71) و(راجر ،1995 ) اعتماد را تمایل یک نفر به آسیب پذیر نگهداشتن خود در برابر اقدامات طرف مقابل بر اساس این انتظار که طرف مقابل دست به اقداماتی می زند که برای اعتمادکننده اهمیت دارد، می داند. در تعریف دیگری (روتر،1997) آنرا صلاحدیدی از جانب فرد یا گروهی که می توان به واسطه ی آن بر کلام، وعده، اظهار شفاهی یا کتبی فرد یا گروه دیگری تکیه کرد بیان می کند. همچنین به عقیده (گوردون ، 2000) اعتماد یک انتظار مثبت است، در رابطه با اینکه طرف مقابل در گفتار، کردار و رفتار خود به گونه های فرصت طلبانه رفتار نکند. (زاهدی، خانباشی و رضایی،1390،ص 71). در تعریف کلاس اوفه اعتماد به معنای این باور است که دیگران با اقدام یا خودداری از اقدام خود به رفاه من یا ما کمک می کنند و از آسیب زدن به من خودداری می کنند.(بختیاری، 1389،ص 68) همچنین (هاورسون ، 2003) نیز اعتماد را اتکا یا اطمینان به برخی رویدادها و فرآیندها یا اشخاص تعریف کرده است. بنابراین اعتماد را به طور کلی می توان اتکا بر اقدامات مشروط آتی طرفین تعریف کرد.نقش اعتماد در کارکرد جامعه از مدتها پیش توسط اندیشمندان این حوزه مطالعه شده که از میان آنها می توان به دورکیم اشاره کرد(زاهدی، خانباشی و رضایی، 1390،ص 70) در تئوری سیاسی و جامعه شناسی مدرن، مفهوم اعتماد را به طور معمول در چارچوب رابطه ای تعریف می کنند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات اعتماد عمومی همراه پرسشنامه استاندارد صفاری نیا و شریف(1389) در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری : 4 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:  29گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0